Logo

Euroscreen vs Dreamscreen. (Og størrelse?)

Skriv et svar
08.06.2006 18.02.38 #1 av 2
Postet av: Jan E.
Har en BenQ PE7700 som kommer ca 3,6m fra lerretet. Sitteposisjon er tilsvarende.
Alle vinduer har persienner, med gardiner fremfor, så kan få det forholdsvis mørkt, og vil derfor gå for gråt lerret.


Valget står mellom Euoscreen Diplomat Greyline og Dreamscreen Dynagrey i nedtrekkbart utførelse (muligens motor).

Hadde tenkt meg en ca 220cm. Men ser mange her inne ikke anbefaler fult så stor størelse på denne avstanden.
Men i følge bla. denne: http://www.myhometheater.homestead.com/viewingdistancemetric.html kalkulatoren havner jeg på 34 grader, noe som er ganske nærme THX anbefalingen på 36.
Og i følge PE7700 manualen gir en avstand på 292cm til 397cm et 221cm bilde (100"). Jeg trenger med andre ord ikke å zoome helt ut. Så jeg burde ikke bli plaget med for stor screendoors på denne avstanden eller...?


Dreamscreen er 230cm - ramme = ca 220 bildefelt vil jeg tro. Ingen data er på hjemmesiden deres enda. I tillegg har den gain på 1. Noe som bør være en fordel? (Edit under)

Euroscreen er 220cm - 10cm ramme = 210 cm bildefelt. Men den har 0,8gain.

Prisen er litt biligere for Dreamscreen kan det se ut som, og den har litt høyere gain. Men så var det kvaliteten da...Hvem er best til mitt oppsett tro?


EDIT: Det kan se ut som at Dreamscreen oppgir bredde på bildefelt. Så da må jeg gå for 200cm hvis jeg skal ha et fra de.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.06.2006 22.58.38 #2 av 2
Postet av: Jan E.
Ikke mange svar her :?

Bestilte et Dreamscreen Dynagrey 230cm elektrisk.
Men etter å ha tenkt litt. Samt fått et inspill på at 230cm på 3,6m går fint for en som er blitt vant med det. Men det er uvant/slitsomt å se på for de som kommer på besøk, og bare er vant med max 42" TV.
samtidig ville prosjektoren måtte stå på nesten max zoom-ut.

Omgjorde derfor bestillingen til en 200cm. For å gjøre det mer behagelig for de som er på besøk. Men også at screendoors blir mindre når en ikke trenger å zoome ut så mye.
Arcam AVR300, Arcam CD73t, B&W703, B&WHTM7, B&WDM602S3, Origen X15e HTPC P4, BenQ PE7700, DreamScreen DynaGrey 92".
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar