Logo

Expert/Bonus Lurer de deg?

Skriv et svar
20.10.2005 18.46.25 #1 av 6
Postet av: larax
Fikk nye reklameavisen fra Expert/Bonus i postkassen i dag.
Bladde meg gjennom til siste side og stusset litt over en projektor.
De selger Infocus Screenplay 4805 for 8.999,00 http://www.hjemmekino.no/database/proje ... talognr=43
Greit nok, men det jeg stusset over er hva dem skriver om den. Greit at den har HDMI/DVI/VGA via M1 inngang, men de skriver at den er VELEGNET TIL Å VISE HD-TV. Kan dem skrive dette? Utifra en tabell jeg har sett ett sted her på forumet, så mister de fryktelig mye informasjon når projektoren må skalere bildet til sin oppløsning. som er 854x480p. Dette er jo reinspikka lureri.Det står ikke HD-ready på den men en som ikke har noe særlig greie på dette her, tror jo at han kan koble opp denne mot sin hd-tuner og få HD-TV. Grovt overtamp fra Expert/Bonus mener jeg. Hva mener dere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 18.58.12 #2 av 6
Postet av: Rune
Du kan vise HDTV på denne, men du taper en god del oppløsning som du selv sier. Bildet vil uansett så veldig bra ut med HDTV. I fjor på plaza messen så viste de HDTV (bikini destionation) på 4805 og da overhørte jeg noen som snakket om at 4805 ga det beste bildet på hele messen. :-) Har en liten formening om at det skyldes de pene damene :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 19.36.45 #3 av 6
Postet av: larax
He, he . Er nok enig med deg der at det har med damene å gjøre. Det jeg ville fram til er at det er en ganske villedene reklame, som påstår at den er velegnet. Jeg vet veldig godt at de kan vise HD-TV på den, men..........
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 19.40.46 #4 av 6
Postet av: Rune
Regner med de ønsker å bli kvitt et lager med gamle projektorer og dermed så tar de litt i.

Personlig syns jeg den bråker alt for mye til å være aktuell.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 21.09.20 #5 av 6
Postet av: Bombadil
Viftestøyen i 4805 er mitt største ankepunkt anngående denne prosjektoren. Kan være litt irriterende når filmene blir litt mer stille.

Ellers er den utrolig god.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.10.2005 04.58.25 #6 av 6
Postet av: Audiophile-Arve
"Bombadil" skrev:Viftestøyen i 4805 er mitt største ankepunkt anngående denne prosjektoren. Kan være litt irriterende når filmene blir litt mer stille.

Ellers er den utrolig god.


Det er litt for mykje viftestøy, men det betrar seg når du køyrer spareinnstilling. Takmontering kan også flytte apparatet lenger unna, og dermed redusere problemet. Elles er det ein svært god projektor, og når du no kan kjøpe han under 8k, er det eit svært interessant produkt.
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar