Logo

Fargeinstillinger PAnasonic Pa50

Skriv et svar
21.08.2005 18.49.52 #1 av 6
Postet av: 9kki
Har endelig gått til anskaffelse av Panasonicen som "alle" har skrytt opp i skyene.
Jeg er også storfornøyd med skjermen ikke minst pga den leverer bra bilder på UPC`s dårlige analoge kabel tv.
Har kun kjørt skjermen med tilnærmet fabrikkinstillinger og synes forsåvidt disse funker bra men tipper at det fortsatt er noe å hente ved å justere litt på både farge og kontrast

Er det noen av dere som har hatt skjermen en stund som vil dele sine innstillinger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 05.57.14 #2 av 6
Postet av: FreddyB
Hm.. På min PA50 var fabrikkinnstillingane at kontrast sto på full pupp. Og sånn som eg har forstått på "almuen" her inne, så er dette ikkje heilt sunt for skjermen. Så eg har gått ned til omtrent 60% der, gitt. Kan hende eg har misforstått litt, men..

Eg tek gjerne imot tips og råd, óg!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 07.42.29 #3 av 6
Postet av: 9kki
Det ligger 3fabrikkinstillinger inne: Dynamic/normal/Cinema.

Synes normal funker greit men regner med at det er noen som har mer peil på bildejustering enn meg her som kanskje kan komme med noen tips
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2005 09.31.37 #4 av 6
Postet av: Typhoon7
Jeg har bare såvidt grovjustert litt. Skal få justert den bedre etterhvert, men har ikke hatt tid ennå. Skal se om jeg ikke kan få lagt ut mine preferanser når den er ferdig innstilt. Det vil dog kun være en subjektiv mening.

Etter min mening må kontrasten drastisk ned i forhold til fabrikksoppsettet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 12.00.34 #5 av 6
Postet av: 9kki
Enig.


Har bestilt meg DVE- kalibrerings dvd`n nå. Skal bli spennende å se hva denne kan bidra med.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 12.17.04 #6 av 6
Postet av: arntos
Jeg brukt DVE på PW7 som har flere innstillinger på bildet enn PA50. Men merket ikke den store forskjellen, tror først og frems nytten ved DVE kommer ved projektor.

Ellers så er det jo mulig at jeg usedvanlig flink til å stille TV på gefylen 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar