b-ill
Aktiv
E-post
Hei.
Som tema sier så fikk jeg ld'n igår, første inntrykk var utrolig herlig tv, digger designet veldig. Fikk hengt den opp på veggen, smerte fritt så langt.
Teste med:
- Analogt kabel tv fra canal digital.
- Gammel Xbox via scart.
- Dvd spiller via scart og komponent.
[u]Kabel tv:[/u]
Ved vanlig tv bruk så gikk alt veldig greit, stilte inn kanalene automatisk. Men den fant ikke navnet på alle, vanlig?
Kanal bytte går treigt syntes jeg, trykker neste kanal, skjermen blir sort, går 2 sec ca. og så neste kanal, plagsomt.
Opplever også på noen kanaler at bilde hopper mot venstre, vanskelig å oppdage det, men den prøver liksom å dra bildet litt til venstre hele tiden, aner ikke hvorfor, men går utifra at det er pga signalet? noen som vet noe om dette forresten?
Ellers er det flott bilde og veldig god lyd til å kommer fra en tv syntes jeg.
[u]Xbox:[/u]
Den er modifisert så bruker den som mediacenter, kvaliteten på filmene fra den var veldig bra, bedre enn mot min Philips crt tv, syntes kanskje at mediacenter menyene var bedre på min gamle crt, vet ikke hvorfor.
[u]Dvd spiller:[/u]
Med scart så ble bilde bra, men med komponent ble det veldig bra! SAtte på funksjonen PIP så skjermen ble delt i 2, ene siden med komponent fra dvd og den andre siden med scart fra samme dvd og en så med en gang hva som var va, så nå ligger scart kabelen i søppla=)
en ting som plager meg med tvn er at det er ei vifte i den som jeg hører lett når det blir stille, men forsvinner med en gang det blir lyd, da lyden fra tvn overgår vifte lyden.
ellers så har jeg ikke stilt inn så mye på tv'n, har ikke nok kunnskaper til det, så har kanskje enda mere å hente?
konklusjon: meget bra tv, sylskarpt bilde, testet den opp mot hd trailere på shappa og gud for en kvalitet=) tv'n kom best ut av alle som hang der inne! men det at kanal bytte går treigt og at den plagsomme vifta er der gjør at jeg skal bruke de neste dagene grundig på om jeg skal levere den tilbake eller ikke, 30 dagers åpent kjøp!
forresten noen som vet om det er vifte i alle tv'r? noen som har samsung LE-40M61B og kna si noe om det negative som jeg nevnte på lgn opp mot den?
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Grattis med god tv, det er helt sikkert noe og hente på innstillinger, anbefaler og bruke DVE eller lignende til kalibrering.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
b-ill
Aktiv
E-post
"boly" skrev:Grattis med god tv, det er helt sikkert noe og hente på innstillinger, anbefaler og bruke DVE eller lignende til kalibrering.
god og god, heh, plager meg veldig denne vifta og bilde som hopper.
hva er DVE?
geirtore31
Hjemmekinosjef
E-post
Nettside
Gratulerer med ny tv!!
Åssen er bilde kvaliteten på kabel, i forhold til bilderørs? Er den ok til fotball? tenkte på disse VM tider da..
Mvh.
GT