Logo

Filmnyhetstråden

Skriv et svar
21.02.2008 23.17.28 #16 av 27
Toy Story 3 skal visst ikke komme om alt for lenge, eller lettere sagt 2010. Handlingen skal nå være om Cowboyen Woody og resten av lekene som blir omplassert til en barnehage etter at eieren Andy har blitt stor og dratt avgårde til college. Les mer om dette her:

http://www.cinerama.no/html/news/64422928.html
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2008 06.53.10 #17 av 27
Postet av: teebee
gleder meg allerede :D toy story eier!
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.02.2008 23.06.05 #18 av 27
Det har tidligere blitt sagt at det ikke skulle lages noen flere Jason Bourne filmer, men de fikk visst ett godt tilbud som dem ikke kunne avslå. Mer om saken her:
http://www.cinerama.no/html/news/13251999.html
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.03.2008 00.26.42 #19 av 27
Handlingen:

Som tittelen tilsier er handlingen i år 10000 før Jesus Kristus fødsel. Vi finner sted i et lite primitivt og lite stammesamfunn styrt mye av ovetro om ånder og guder. En dag dukker en ung pike opp med navnet Evolet, hennes "flokk" har blitt drept av de "firbente demonene" og stammens sjakan eller "gamle mor" som har åndelig kontakt sier at "den siste jakt" er på vei og de "firbente demone" også vil komme til over dem, men at når den tid kommer vil en kriger reise seg. Denne krigeren viser seg å være den unge gutten D’leh. En del år senere når "den siste jakt" er på vei, eller lettere sagt før vinteren hvor dem er på jakt etter mamuter klarer D’leh å drepe en mammut helt alene, men det viser seg at det ikke var ren heltemot allikevel. Den som klarte å drepe mammuten ble bellønet med ett hvis hellig spyd og Evolet som sin hustru, av ærlig hensikt sier D’leh hva som virkelig skjedde å leverte fra seg det hellige spyd og Evolet. Denne natten kommer de "firbente demonene" til utsetning å tar så å si nesten hele stammen til slaver med unntak av noen få, som selfølgelig viser seg å være D’leh og noen andre heldige som klarte å unnslippe. Tre krigere med D’leh i spissen drar for å befri deres stamme fra slavedømme eller verre og begynner en lang reise fra de iskalde fjeld og vintre til ørken og jungel i sør. Etterhvert kommer vi til ett slags tidligegyptisk sivilisasjon hvor det er tusenvis av slaver som bygger pyramider for "den fryktede allmektige". D’leh som viser seg å være den "utvalgte" skal nå lede ett utvalg av sivilisasjonen og får med forskjellige stammer rundt omkring i Afrika som også var hardt rammet samt med sammarbeid med slavene som er der. Til slutt ender det med ett massivt angrep mot denne sivilisajonen, men hvordan det slutter skal jeg ikke oppgi her, men sikkert mange som kan tenke seg det?

Vurdering:
Men har vi ikke sett dette konseptet før? Mel Gibson`s "Apocalypto" er jo i prinsippet det samme. Det eneste er at det er to vidt forskjellige kulturer og at 10000 BC har gjort noen artige vridninger som at vi bla får se en sabeltiger, noen strutselignende dinosauruser og mye annet rart som gjør at det skjer ennå litt mer action oppe i det hele.

Det er en del bruk av humor og noen ganger vet jeg ikke helt om jeg skal le med eller av det som skjer, men det får være så; det funger til tider greit. Skuespiller prestasjone er ganske gode og man lever seg ganske godt i det som skjer, men ikke nevneverdig mer enn det. Så er det verdt å se denne filmen? Jeg vil si ja, hvis du kan unnvære deg noen av de historiske plottene som finner sted og er ute etter en god underholdningsfilm hvor det er gode effekter og morro.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.04.2008 18.46.02 #20 av 27
Se trailer av Istid 3 her:
http://www.cinerama.no/html/news/16918336.html
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2008 10.10.13 #21 av 27
Postet av: Fabio
Første innspillingsdag av Transformers 2 var igår (2/6).
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2008 19.53.26 #22 av 27
Læreren som spilles av Mark Wahlberg undrer seg over hvorfor millioner av bier forsvinner uten spor og prøver å ta dette opp i sin klasse uten nevneverdig interesse fra elevene, er det en grunn til at biene forsvinner? Samme dag ser vi at plutselig er det folk som stopper opp og dreper seg selv, de tar rett å slett selvmord. Disse selvmordene foregår på østksysten av USA og på steder det er trær; spesielt i parker. Hvorfor det skjer akkuratt der skal jeg ikke avsløre, men læreren Elliot og hans kone Alma sammen med jentungen Jess bestemmer seg for å flykte fra dette fenomenet eller hva det noe enn er, de vet ikke helt hva de flykter fra, er det ett terrorist angrep, virus eller en annen form for lekkasje? Det eneste de vet er at de må bort for å kunne overleve. Jeg skal ikke røpe for mye, men syntes derimot at slutten passet bra og stilte litt til ettertanke.

Filmen er ikke spesielt skummel, men har sine øyeblikk. En ting jeg syntes er merkelig er de meget voldlige metodene menneskene tar selvmord på, noen skyter seg selv, andre hopper fra byggninger, stikker strikkepinna i øynene eller setter seg forran gressklipperen; i det hele tatt blir det litt latterlig. Det hadde vært mye mer spennene hvis de hadde mistet overlevelsesinnstinktet eller hadde død normalt istedenfor disse rare metodene å dø på. Skuespillerne gjør en middels god jobb, men savner en del innlevelse fra noen av skuespillerne. Bildekvalitetsmessig er det litt vanskelig å vurdere da jeg ikke var på den beste kinoen akkuratt, men det er mye natur og flotte farger. Filmmusikken var meget god og passer godt til det som skjer på lerretet. Alt i alt er dette en helt grei film, men ikke noe mer enn det.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2008 20.10.01 #23 av 27
Laura tilbrakte som barn sine år på ett barnehjem og var svært lykkelig der. Nå som voksen retunerer hun til huset sammen sin mann og adoptivsønn Simon som er HIV-posetiv. Målet deres er å bo i huset og gjenåpne barnehjemmet. Imens begynner de å bli litt beskymret for Simons sine fantasivenner og hans historier, de tror først at dette er helt vanlig og at gutten bare vil ha litt oppmerksomhet.

En dag i ett bursdagsselskap forsvinner derimot Simon og politiet klarer ikke å finne han, imens hører moren merkelige lyder rundt om i huset, noe hun forøvrig har gjort en stund; bare at det nå er mer intenst. Etter mange måneder uten spor begynner de å bli desperate å prøver mange måter å finne sønnen på. Etterhvert finner de ut at de ikke er alene i huset og finner ut sannheten på hva som virkelige skjedde etter at Laura forlot hjemmet.

Filmen er smart bygd og bygger seg sakte men sikkert opp. Det er lett å la seg rive med og det er en film med godt potensiale til å bli skremt. Hva er det som egentlig foregår i dette huset?

Joda, filmen har mange gode stunder og det er til tider litt skummelt med en dyster stemmning over det hele, skuespiller prestasjonene er også gode. Men på slutten er det egentlig ganske logisk det som skjedde og jeg måtte nesten le litt når jeg skjønte hva som egentlig hadde skjedd. Alt i alt en grei nerveprirrende film som har sine stunder, men ikke noe særlig mer.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.09.2008 13.09.13 #24 av 27
Postet av: Fabio
Årets store film, The Dark Knight, slippes på Blu-Ray og DVD den 8 desember i Storbritannia. :D
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2008 13.11.05 #25 av 27
Postet av: Torja
Den neste James Bond-filmen kommer på kino 7. november og lanseres på DVD/BD i mars 2009 av SF Norge.
http://www.release.no/artikkel.asp?ID=5404
Skal bli artig å se hvor stor andel av BD vs DVD denne filmen blir på. Ikke minst med tanke på den overaskende store andelen Iron Man tok.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2008 15.00.50 #26 av 27
Postet av: Berit
Transporter 3 - trailer her: http://www.mtv.com/overdrive/?vid=270795

Terminator: Salvation kommer 05.06 2009 - trailer her: http://www.filmweb.no/trailere/article171165.ece
Arnold spiller ikke i den, men Christian Bale er forhåpentligvis verdt å se på ...

The Day the Earth Stood Still kommer 12.12 2008. Keanu Reeves kan jo bare være bra. Trailer: http://www.filmweb.no/kino/article167221.ece
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2008 15.21.34 #27 av 27
Postet av: Torja
Jason Statham ser som vanlig uber kul ut.. Gleder meg til neste "Transporter"
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar