Logo

Fotgavl med tv montering....

Skriv et svar
30.06.2008 19.31.47 #1 av 2
Postet av: Paul
Hei jeg har tenkt å bygge en fotgavl til senga hvor jeg skal ha min 32" Philips lcd. Jeg har tenkt å ha en løftemekanisme som heiser den opp men trenger litt hjelp i å finne passende materiale for dette. Hvilken motor bør jeg bruke og hvor kan man få tak i de? Jeg tenkte først på en vindus heis til bil men blir nok litt svak den motoren tror jeg. Tips mottas med STOR TAKK.
TV'en veier 22 kg så den bør kunne løfte 30 kilo. Den bør heller ikke bråke alt for mye. Hvis noen har ideer så bare kom med dem.....

Har funnet en tråd som omhandler det jeg leter etter så denne var desverre helt unødvendig. Beklager.
XBOX Live: Bajas
PS 3: Bajas75
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.07.2008 23.08.33 #2 av 2
Postet av: okasin
Hei, jeg har kanskje det rette for deg.. jeg har en løfteanordning som faktisk er helt ny.. Den var ment for en spesiell maskin vi hadde på jobben.. denne maskinen kostet 800 000,- tro det eller ei.. Denne maskinen skulle måle noen blokker av silisium (lengde og bredde).. maskinen sviktet litt (ble litt for nøyaktig- data feil), så den ble kastet.. problemet var at da var bestillingen av maskin nr 2 allerede sent.. så da ble maskin nr 2 bare stående på lageret til den skulle hives.. jeg tok den derimot med meg hjem.. (mye verdifulle komponenter i den)

Men sakens kjerne er at den inneholder en løfte anordning (elektronisk styrt).. som er beregnet til å løfte over 60 kg uten problemer.. greier nok det dobbelte..
Løfte enheten er ikke stor.. men kan sende bilder av den om du er interessert..
Du får selvfølgelig med all elektronikken som hører til.. jeg har kopplet til strøm så jeg vet at den virker..
Må nevne at det var også 16 stk lasere måler i denne maskinen de koster 9800,- pr stk.. og dette skulle de hive :) ler meg ihjel..
Hvor kan jeg få solgt dem da tro :)
Anyway, send meg en PM om du er interssert..
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar