Logo

Får ikke lyd fra Pioneer DVR-433 til ONKYO TX-SR674E

Skriv et svar
04.02.2007 11.54.22 #1 av 3
Postet av: perulv1782
Noen som kan hjelpe til med dette problemet?
Har koblet opp med optisk kabel og gjort de innstillene jeg kan gjøre på receiver og DVD spiller.
Får ikke lyd fra spilleren gjennom receiveren, men lyden fra fra kabel TV tuneren går helt greit.
Har sjekket at det er rødt lys i den optiske kabelen ved avspilling.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2007 09.53.33 #2 av 3
Postet av: jungelolje
Har det samme problemet med min Onkyo TX-DS575X og min Panasonic DE-60 (?) HDD spiller som også kun har optisk digital ut.

Det funket forsåvidt i 20 minutter, da hadde jeg aldri brukt de optiske inngangene på forsterkeren tidligere, før lydet plutselig ble kuttet.
Etter masse testing fram og tilbake med en annen DVD-spiller med optisk og coax ut, fant jeg ut at det må være de optiske lydinngangene (er 2 stk på min receiver) på forsterkeren som er defekte.

Digital coax-inn og resten av de analoge inngangene fungerer fortsatt fint, men begge de optiske gir ingen respons.

Tok kontakt med importør av Onkyo og forklarte problemet (hvor på denne personen så seg enig i med meg) og ble henvist til et Onkyo-verksted som jeg ikke husker navnet på i forbifarten.
Så vidt jeg vet er det 5 års garanti på produksjonsfeil og siden forsterkeren min var 4 år gammel på dette tidspunktet håpet jeg at dette ville være en garantisak. Det var jo tydeligvis en svakhet i produktet ettersom det fungerte i 20 minutter før BEGGE inngangene kollapset...

Jeg ble møtt med lite forståelse eller vilje til å hjelpe meg og ble bedt om å fremlegge bevis for at det var en svakhet i produktet og ikke jeg selv som hadde ødelagt det...
For all del kunne jeg sende inn forsterkeren, men den spydige personen på telefonen ga meg liten sjanse eller null sjanse for at dette skulle bli en garantisak.

Derfor giddet jeg ikke bruke flere hundre kroner på porto for at et svin skulle få reparere forsterkeren til blodpris, så jeg har den ennå - delvis defekt.

Har bestilt meg ny DVD-spiller (Oppo DV-980H) som har digital coax utgang nå, så da er vel problemet løst. Men takk til duden på Onkyo-verkstedet for god hjelp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2007 19.18.39 #3 av 3
Postet av: LeGranDuc
Jeg ser du har skreveet at du har gjort alt av innstillinger, men har du vært fremme på receiveren og trykket på Digital sound knappen? (husker ikke akkurat hva den heter.) Knappen finnes ikke på fjernkontrollen.
Trying is the first step towards failing!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar