Logo

Får ikke'no lyd av min nye reciever

Skriv et svar
30.04.2008 23.27.12 #1 av 7
Postet av: Elisabeth77
Hei :D

Kan noen hjelpe meg litt?

Sliter med å få lyd fra min nye reciever, yamaha rx v1800. Skal koble til min Get HD-dekoder med vanlige audio kabler+coaxial. Men hvor i huleste skal dem inn bak på recieveren? Det er jo reine texas der bak, tusen mulige -og umulige treff. Fatter ikke'no jeg :lol: Kan nevne at jeg bruker HDMI mellom dekoder og tv.

Hjelp.. :roll:
- Everything starts with Pushing the Button -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2008 00.21.29 #2 av 7
Postet av: Elisabeth77
Stille i natten.. :wink:

Tenker at det beste kanskje er å koble HDMI-kabel fra dekoder til reciever, og deretter HDMI fra reciever til tv. Vil jeg få tv-lyd da mon tro?

Noen som vet?
- Everything starts with Pushing the Button -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2008 01.24.11 #3 av 7
Postet av: Zleepyme
Du trenger ikke de vanlige audiokablene. Bruk gjerne koaksialt eller HDMI hvis den har det. Gå inn i oppsettmenyen på GET boksen å se at digitalutgangen er aktivert(hvis den ikke har noen slik innstilling, så er dette automatisk.
På Yamahaen så går du inn på setupmenyen og på Input/select Og på I/O assign. Velg derretter f.eks DTV/CBL inngang(der du vil ha lyd)Sett denne på koaksial, og du vil få lyd. Merk: Hvis GEt boksen har hDMI, så må du velge hvilken inngang (F.eks HDMI1, HDMI2 osv) og velge Feks at DTV/CBL skal ha HDMI1. Da vil du få både lyd og bilde.

Ikke så flink til å forklare, men jeg håper du forstod litt:)
Dette står også forklart i bruksanvisningen:)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2008 11.00.57 #4 av 7
Postet av: Elisabeth77
Søren sprelle.. jeg får fortsatt ingen lyd. Fikk lyd i senter en stund, men ikke frontene. Føler meg ikke spesielt smart - det burde jo ikke være såå vanskelig :(

Dette er hva jeg har gjort til nå:

1. HDMI mellom dekoder og tv.

2. Scart mellom dvd-spiller og dekoder + optisk kabel fra dekoder til reciever, dvd inngang.

3. Coaxial - kastet ut vinduet.. da jeg ikke skjønner hvor denne skal inn i reciever :x

Hjelp..... :cry:
- Everything starts with Pushing the Button -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2008 11.56.48 #5 av 7
Postet av: Torja
Hvis DVD spiller har HDMI så kobler du DVD spiller og Dekoder med HDMI inn på receiveren. Deretter med en HDMI kabel fra (monitor out) fra receiver og inn på tv. Ferdig med det. Lyd og bilde overføres via HDMI.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2008 12.01.40 #6 av 7
Postet av: Elisabeth77
Takk :D

Skal ut og kjøpe et par hdmi kabler imorgen. Det er nok det enkleste sånn som du sier, med alt via hdmi. "Jentekabel" :wink:
- Everything starts with Pushing the Button -
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.05.2008 22.27.06 #7 av 7
Postet av: Zleepyme
HDMI er nok også det beste alternativet for både lyd og bilde. I tilegg til at det gjør det ganske mye enklere å koble :D

Lykke til!
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar