Logo

Får inn ukjente "SMATV"-kanaler via kabel på ny Samsung-tv

Skriv et svar
13.12.2009 21.50.06 #1 av 1
Postet av: Cetramarius
Vi har nettopp kjøpt oss den nye Samsung 8050. Nå har jeg oppdaget noe ekstremt rart, den får inn hele 12 ukjente kanaler.

Alle kanaler sender i veldig høy kvalitet, flere av dem i 720P.

Alle kanalene sender programmer av høy kvalitet, ting som TV3 eller TV2 ikke kommer til å sende før lenge, for eksempel The Curious Case of Benjamin Button.

Ingen av kanalene har logo, og alle er digitale. På flere av dem kan man bruke tv-fjernkontrollen til å velge tekst, enten norsk, svensk, dansk eller finsk. Men tv'en finner ikke informasjon om programmene.

Disse kanalene har jeg søkt opp med tv'ns digitale tuner. Jeg bruker autosøk for å finne digitale kanaler under noe som heter "SMATV". Noen som vet hva dette er?

Det er rett og slett som om tv'n har funnet et vindu til en annen verden av kanaler. Som kaninhullet i Alice In Wonderland.

Kanalene er ikke en del av grunnpakken til Get, og mens kabelkanalene slutter på 20 til TV'ns tuner, begynner disse digitale kanalene på nummer 1000 og oppover.

Disse kanalene finnes ikke på dekoderen, det er TV'n sin egen tuner som har søkt dem opp. Det er veldig merkelig.

Ekstra rart er det at noen av kanalene plutselig faller ut, og så sier TV'n at de ikke lenger eksisterer, men kort tid etterpå fungerer de plutselig igjen.

Det er som TV'n har funnet en haug med testkanaler som det ikke er meningen at jeg skal se.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar