Logo

Generelle spørsmål rundt HTPC

Skriv et svar
07.04.2005 15.49.22 #1 av 5
Postet av: Blekkis
Hei.
Helt fersk i HTPC "bransjen", men skjønner at dette er et smart produkt !!

Jeg ønsker og kunne se film fra dvd plate og gjerne i divx format, og gjerne legge filmer inn på hardisk/ta opp på hardisk. Dette skal kobles til hdtv og proskjektor. (DVI) Skal stå i stue, så mest mulig lydløs.
Hva er det optimale produktet for meg da?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2005 08.52.01 #2 av 5
Postet av: Bøgge Bakken
Det spørs hvor bra du vil ha det og hvilke muligheter du ønsker. Skal du bruke ffdshow så trenger man en krafig P4 prosessor og denne utvikler mye varme som passer dårlig i en HTPC. Vis du ikke trenger ffdshow så kan du f. eks bruke en PC med pentium M eller XP-M som reltatift enkel og rimelig få meget stille.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.04.2005 09.36.14 #3 av 5
Postet av: Blekkis
Hva er ffdshow ? Vil jeg da få muligheten til opptakt på hardisk, avspilling av dvd og alt dette i HD kvalitet igjennom dvi port ?

Igjen takk

Pål
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2005 06.43.19 #4 av 5
Postet av: aLmAnZo
"Blekkis" skrev:Hva er ffdshow ? Vil jeg da få muligheten til opptakt på hardisk, avspilling av dvd og alt dette i HD kvalitet igjennom dvi port ?

Igjen takk

Pål


Er ikke helt sikker på hva FFDshow er, men jeg tror det er ett gratisprogram til finjustering av bilde og slikt. Nei, du må ikke ha dette for å avspille i HD kvalitet.

Jeg har ett forslag til deg, hardware.no har to guider som gir deg en lett innføring i HTPC.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=376607

Lykke til :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.04.2005 07.30.29 #5 av 5
Postet av: Rune
FFDShow er et program som inneholder forskjellige "filter" som gjør at man kan forbedre bildekvaliteten ved avspilling av DVD. Dette programmet må brukes sammen med DVD avspillings software.

Jeg vil i løpet av våren legge ut en byggebeskrivelse av en komplett HTPC/stue pc. Den PC'n er basert på 3.4 Ghz p4 med Happauge TV kort og Geforce 6600GT skjermkort.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar