Logo

gjøre om xbox til mediecenter

Skriv et svar
22.02.2005 16.16.10 #1 av 16
Postet av: mariusm
noen som har gjort sin xbox om til ett "media-center" på en rimelig måte?

i tilfelle:

hva kostet det?
hvilke modifikasjoner er gjort?
hvor fikk du gjort det?
var det vanskelig å sette opp? er det vanskelig for andre tror du?
var det verdt det?
hva kan du bruke xboxen til nå?
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 16.21.22 #2 av 16
Postet av: Rune
Jeg har selv modifisert den hos http://www.hammar.no

Prisen husker jeg ikke, men han er blant de rimeligste. Har iallfall fått modifisert flere XBOX'er hos han uten problemer.

Selve innstallasjonen etterpå er relativt grei hvis man følger prosedyren han har på hjemmesiden sin. Hvis man har alt liggende klart på egen pc så tar det bare noen få minutter å fikse.

Jeg er veldig fornøyd med dette og bruker den til å spille musikk og DiVX. Er koblet opp med nettverkskabel til en server jeg har stående. Brukervennligheten er topp og nå klarer jeg faktisk å se DiVX siden kvaliteten blir bra nok. Tidligere når jeg brukte pc så orket jeg rett og slett ikke grunnet dårlig kvalitet.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 20.11.14 #3 av 16
Postet av: arntos
Jeg brukte modnet.no, fordelen med de kontra Hammar er at de legger inn alt du trenger av programvare, mediecenter osv. Kosta 800 for executer 2.6 inkl montering av større harddisk. Den hadde jeg kjøpt på forhånd.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 20.12.38 #4 av 16
Postet av: Anhamm
Vet ikke helt hvilke spesifikasjoner som er med dremX men her er litt jeg kan si:p

- Hvis det er snakk om å øke grafikkminne så anbefaler jeg sterkt å ikke prøve selv dersom du ikke er blant verdens beste loddere(trenger bare å være god lodder, men jeg ELSKER å overdrive)

- Selv har jeg en xbox med modchip og harddisc på 120 gb. Dette gir meg den store fordelen av å kunne lagre spill på harddisken ved hjelp av geniale program som for eksempel px-hdd loader. i tilegg så gir modchippen meg mulighet til å spille brente spill(backup...dvs ulovlig dersom du ikke har orginalen selv :p). Jeg har også muligheten til å kunne benytte programmer som ikke kan benyttes på orginal xbox(ex. dvdspiller som ikke krever fjernkontroll, emulatorer og mye mye mye mer). Denne modifikasjonen kan bli gjort av hvem som helst med basis kunnskap. Dersom du ikke har for stor peiling på xboxens oppbygging, men fremdeles evner innen lodding og annen teknisk kunnskap så finnes det nok av veiledere på http://www.xbox-scene.com

Husk for all del å legge inn nytt dashboard etter installering av modchip. Ellers kan du venne deg til de fine kinesiske tegnene og "service needed" på skjermen.

xbox er ikke så avansert til en viss grense. oppgradering av BIOS og harddisc er den enkle delen, mens det mer avanserte kommer ved oppgradering av grafikkminne og CPU. CPU vet jeg ikke noe om, siden jeg ikke finner noe sted der man selder en socket konverter(eller hva det heter), som gjør at du kan bruke andre typer CPU.

Dette er da noe av det jeg vet om modifisering av xbox.... håper det var til hjelp :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 16.30.01 #5 av 16
Postet av: mariusm
hadde tenkt å overlate monteringsjobben til andre... softwarejobben kan jeg ta selv, viss det ikke er FOR vanskelig. men den også ser jeg helst at proffer gjør
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 16.32.44 #6 av 16
Postet av: mariusm
hvilken modchip anbefaler dere?
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 17.28.44 #7 av 16
Postet av: arntos
Executer3 er vel en av de beste chippene med flest muligheter men det spørs hva du har bruk for av funksjoner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2005 13.14.15 #8 av 16
Postet av: Bøgge Bakken
Litt avhening av hvilen chip du velger. Jeg kjøpte min ferdig moddet fra hammar. vuderte modnet også, men droppet det da de skulle ha forskuddsbetaling og ikke beholder den orginale harddisen til xboxen.

Å sette den opp er en enkel sak vis du ikke skal ha veldig spesielle krav. jeg satt litt for å få de som jeg ville. Det største problemet jeg hadde var å finne filene jeg trengte da mange steder ikke tilater dette.

Jeg kjøpte meg først og fremt xboxen til å få HDTV signaler og jeg må si at bilde blei bedre, men jeg har ingen spill som støtter 720p eller 1080i så jeg for ikke fult utbytte av dette. Har også installert xbox mediacenter og dette fungeer bra. Kan følge med på været, spille av dvd, se bilder og mye mer. kvaliteten på dvd er heller dårlig. Vis du laster dette ned ferdig koblilert så er det veldig enkelt og det fungerer med en gang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2005 15.58.17 #9 av 16
Postet av: mariusm
jeg hadde tenkt å kunne spille brente spill, legge inn spill på harddisken, spille av divx. dvd-avspilling har jeg egen spiller for.

er xbox media center vanskelig å sette opp?

hvor får man tak i det?
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2005 21.01.12 #10 av 16
Postet av: trondage
Når det gjelder hvilken modchip man skal velge, så er det mange å velge i, men tenk litt igjennom for hva du skal bruke xbox'n til..

Skal du kun spille spill, se film, høre musikk, osv. trenger du ikke den dyreste sorten. Da er ALLE bra nok.

Selv bor jeg i Trondheim og modder om noen ønsker noen tips, eller ønsker modding utført.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2005 21.49.47 #11 av 16
Postet av: Bøgge Bakken
se pm.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2005 23.07.09 #12 av 16
Postet av: Anhamm
Hvor mye kunne du egentlig tenkt deg å gi for en moddet xbox.

Jeg har en xbox som jeg kanskje skal selge:
Spec:
- Modchip (matrix tror jeg) fra http://www.mod4you.com
- 120 gb harddisc (den størrelsen xboxen foretrekker)
- Et av de nyeste Evo-x Dashboardene
- Inneholder alle nødvendige programmer++ ( eks. Dvd spiller som ikke behøver fjernkontroll, mediaplayer, Gameboyemulator:P, Nintendo 64 emulator, programmer som tar backup av spill på harddiscen, det var de jeg husker nå...)
- På harddiscen ligger det også backup av Ca. 40 spill (backup vil si at de kan spilles fra harddiscen)
- Harddiscen inneholder filmer i *.avi format. Hvilke filmer som skal være der og ikke kan avtales

Vil bare sjekke hvor mye jeg får for denne dersom jeg selger. Er ikke interresert i å selge under 3000 med tanke på pengene jeg har brukt på xboxen og på arbeidet som er gjort, både med software og hardware. I tilegg så er dette med tanke på all software som følger med. Ta gjerne kontakt på mail for nærmere spm. dersom noen er interresert...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2005 15.58.33 #13 av 16
Postet av: mariusm
det er nok ikke interessant for meg, fordi jeg allerede har en box.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2005 18.45.27 #14 av 16
Postet av: Bøgge Bakken
Til den prisen er den dyr også. Å sette opp programvaren er lattlig enkel vis man kjøper ferdig xbox som f.eks. fra http://www.hammar.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2005 19.36.15 #15 av 16
Postet av: Anhamm
så følger det riktignok ikke med like mye software når du bestillerslik modding. Deussuten så sitter det en noe dyrere chip i min xbox, enn alladinchippene og executer 2 som sittere i de modda boxene...

Menmen... tilbudet er bare for å sjekke interesse... Dersom ingen liker den prisen så kommer jeg til å beholde den selv... la bare inn dette inlegget slik at de som kunne være interresert i dette kunne ta kontakt... Dersom noen er interresert så er det bare ta kontakt på mail(An_hamm@hotmail.com)... kan også gi en liste over hvilke spillbackup som ligger på discen(har også på DVD plater)...

EDIT:
Så faktisk at modda xboxer fra hammar kostet over 3000 uten software, utenom den med Alladin XT lite chip'en, som skal være en dårligere chip en den som står i boxen min... Må legge til at jeg kan sende med installeringsfilen til et program som gjør at du kan spille xbox live på et undernett som ikke sjekker harddisc key eller BIOS når du skal spille på LIVE. Dette programmet instaleres på en PC med internetttilkobling, som igjen er koblet til xbox'en vie krysset kabel. Har testet dette på ISDN faktisk, og det funket... hakket selvsagt litt innimellom på grunn av treg linje da.... Midtown madness og et Live starter Kit+ håndkontroll S følger selvsagt med...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar