Logo

Høytaler fall!

Skriv et svar
04.01.2005 18.01.12 #1 av 11
Postet av: aLmAnZo
Ok, det værst tenkelige har sjedd, bakhøytaleren min (med litt hjelp fra min moder), dalte forsiktig ned, og traff bakken med ett klask, noe som faktisk førte til at elementet løsna fra kabinettet, og bare en av 4 skruer hadde festegrep etterpå, tror også jeg fikk en del skader på delefilteret, jeg testa begge høytalerene på samme uttak i forsterkeren på samme sang, og lyden ble rett og slett rar fra den skadede soldat.. HVA FAAN SKAL JEG GJØRE!?! :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2005 18.16.42 #2 av 11
Postet av: Alas
Kjøpe ny?

Er jo alltid trist når slike ting skjer. Du kan jo reparere, men hvis du ikke får festet elementet har du et problem. Man kan jo sparkle og pusse og på den måten lage nytt festemateriale, men er jo litt arbeid.

Er det nå jeg skal hinte utpå at jeg har et par gulvstående ht til salgs meget rimelig :roll:

Fra spøk til revolver, får du festet elementet? Er elementet ellers ødelagt? Hvordan er kassen ellers? Hva slags høyttalere er det snakk om?

Mvh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2005 18.17.23 #3 av 11
Postet av: Typhoon7
Hørtes ikke artig ut det her.

Det er jo en gylden mulighet til å kjøpe nye :)

Som det ser ut til av din forklaring, må du jo bytte delefilter ihvertfall. (muligens)

Vet ikke hvor gamle de var?

Du kan jo høre med HFC om det er noe å reparere på.

Er kabinettet og elementene hele? foruten at skruefestene er ødelagte.

Skruefestene er jo ikke så vanskelig å fikse
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2005 18.36.48 #4 av 11
Postet av: aLmAnZo
Høytaleren er av merket Proson og har produktnavn: HFC 266.

Jo da, elementet er fortsatt mulig å feste, men tre av skruefestene inne i kabinettet (altså ikke på selve elementet) er revnet opp, siden dette er av ett sponmateriale eller noe, vil det bli vanskelig å få bra igjen.

Alas, det er ikke så utrolig urealistisk med ett nytt kjøp. Hvilke høytalere, hvilke spesifikasjoner? bilder? kontakt meg på PM, med mail, om du har msn så send med adresse.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2005 18.41.38 #5 av 11
Postet av: sanasol
Prøv å vri elementet 45 grader. Mulig du får feste igjen da. Pass på at det tetter skikkelig (bruk evt noe som pakning hvis ikke). Sjekk loddingene på delefilteret. Det skal være mulig å se dette hvis bass/mellomtonen er ute. Lykke til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2005 18.51.42 #6 av 11
Postet av: aLmAnZo
Er ikke helt sikker på om det er delefilteret, mistet en god del effekt fra dyptonene, men tror dette kommer mest av det mindre kompakte kabinettet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.01.2005 20.35.38 #7 av 11
Postet av: mariusm
det med skruefestene er en smal sak å fikse, men tror nok du vil få litt problemer med å få samme lyd som det var.

som andre har sagt. nå har du sjanse til å kjøpe nye. kanskje få din moder til å spe på med noen kroner i erstatning :wink:

delefilteret kan jo også være skadet, men det kan ikke jeg si noe om uten å ha hørt høyttalerene
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2005 10.05.45 #8 av 11
Postet av: aLmAnZo
De fungerer fortsatt helt ok til musikk, siden lyden bare er ganske forskjellig i mellomtone og dybbass frekvensene på høytaleren. Når det gjelder film blir det jo veldig merkelig med forskjellig lyd når ett helikopter flyr fra venstre til høyre for eksempell.

Tror jeg kommer til å gå til innkjøp av nye, men dette kan ta sin tid, siden jeg ikke har noe penger for tia, får sikkert litt av min kjære mor. Men regner med dette blir brukte høytalere om jeg skal kjøpe noe.

Foreløbig skal jeg ha Proson, men jeg skal bytte ut alt når jeg flytter hjemmefra, men da må jeg også ha det fenomenet kalt for jobb... :roll:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2005 18.39.08 #9 av 11
Postet av: music_junkie
"aLmAnZo" skrev:Ok, det værst tenkelige har sjedd, bakhøytaleren min (med litt hjelp fra min moder), dalte forsiktig ned, og traff bakken med ett klask, noe som faktisk førte til at elementet løsna fra kabinettet, og bare en av 4 skruer hadde festegrep etterpå, tror også jeg fikk en del skader på delefilteret, jeg testa begge høytalerene på samme uttak i forsterkeren på samme sang, og lyden ble rett og slett rar fra den skadede soldat.. HVA FAAN SKAL JEG GJØRE!?! :cry:


:shock: Hjemmekino-entustiastenes mareritt :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.01.2005 18.50.16 #10 av 11
Postet av: Alas
"aLmAnZo" skrev:men da må jeg også ha det fenomenet kalt for jobb... :roll:


Huff, stygge saker det der 8) :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.01.2005 12.29.13 #11 av 11
Postet av: aLmAnZo
"Alas" skrev:
"aLmAnZo" skrev:men da må jeg også ha det fenomenet kalt for jobb... :roll:


Huff, stygge saker det der 8) :D


Man må slite for å nå målene sine...

Hadde egentlig vært kjedelig å hatt alle pengene med en gang, og kjøpt hele smørja i ett smell. Får ikke samme gleden av å "drive" med noe liksom. I tillegg til at man føler at man fortjener noe ;) men det var veldig, veldig unødvendig med det fallet, stakkars barnet mitt ligger å gråter i mellomtonen :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar