Logo

Høytaler-system 5.1 Anbefalinger fra Dere

Skriv et svar
12.05.2006 19.08.31 #1 av 2
Postet av: VortexSurfer
Heisann,ny her på forumet så dette er min første post :D

Holder på og pusse opp en del av huset for min bedre halvdel,en ca 85 kvm stor sal som hun skal bruke til Forskningssenter og her skal hun også kjøre video (projektor) og lyd i 5.1 format..... :wink:

Det jeg har fra før er en Panasonic SA-HE100 (6x100w) receiver og en 12" Cerwin-Vega Sub (300w) Disse komponentene kommer til å bli byttet etterhvert,i allefall recieveren (Hvis den blir for liten i denne salen)

Det jeg trenger Deres hjelp til,er å finne et passende høytaler-system til det jeg har allerede...Budsjettet til høytalerne bør ikke overstige 12-15000,- kr.

Har hørt en del ting på Klipsch sine systemer og synes disse spiller vanvittig bra 8) men alle merker er interessante...

Så hvis det er noen av Dere som har erfaringer/innspill å komme med, så hadde jeg satt stor pris på det :D

Her er forresten link til samboerens hjemmeside sånn at dere kanskje får en forståelse for hva vi skal bruke salen og utstyret til http://www.ocean-sounds.com

På forhånd Takk og med ønsker til alle om en fortreffelig helg 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.05.2006 02.39.19 #2 av 2
Postet av: boly
85m2 er en stor sal spør du meg. Men forstår jeg deg riktig er det ikke sinsyke lydtrykk du er ute etter, men mer "naturens" lyder.


Du er jo allerede inne på Klipsch, og da har jo de en sak som er et skikkelig kupp så lenge du har en subb: Klipsch Synergy B3.
http://www.bmaudio.no/default.asp?mnuMa ... fo&pID=227
Disse høytalerene gir noe helt sinnsykt med lyd for pengene.

Men om dette blir nok i salen din det kommer an på hva du spiller, er det lyder av store fisker (hvaler) bør det gå bra.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar