Logo

Høytalere "støy" og LCD

Skriv et svar
15.08.2005 13.40.56 #1 av 7
Postet av: AlexUK
Jeg vurderer å kjøpe meg enten Philips 32 eller 37 (PF9986) LCD tv men håper at noen kan svare på følgende spørsmål.

Jeg har pr dags dato en vanlig Sony 32 widescreen TV. Vi har nettopp flyttet til nytt hus hvor plassen rundt tv'en er mindre enn der vi bodde før. Derfor kommer det grønne striper etc på tv'en når høyttalerne står for nært.

Så spørsmålet er, vil dette skje hvis jeg bytter ut den "vanlige" tv'en til fordel for en LCD tv?

Et annet spørsmål er, kan en LCD tv som kommer med et bredt metall stativ stå oppe på en bred subwoofer eller vil eventuell risting medføre trøbbel?

Håper at det er noen som kan svare på disse spørsmålene?

På forhånd takk.....

-alex-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 13.46.31 #2 av 7
Postet av: Rikky
"AlexUK" skrev:Så spørsmålet er, vil dette skje hvis jeg bytter ut den "vanlige" tv'en til fordel for en LCD tv?

Nei, det er ikke noe problem på verken LCD eller plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 13.54.09 #3 av 7
Postet av: AlexUK
Ok, takker for raskt svar. Da gjenstår bare del 2 av spørsmålet.

Kan jeg plassere en LCD tv på toppen av en subwoofer eller vil dette medføre noen implikasjoner?

-alex-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 14.00.41 #4 av 7
Postet av: Knut
Subwooferen min beveger seg, men ikke alt for mye - men jeg ville ikke brukt den som tv-stativ. Du kan jo risikere at tven sakte, men sikkert, beveger seg mot den sikre død
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 14.08.43 #5 av 7
Postet av: AlexUK
Ok, grunnen til det noe dumme spørsmålet er at jeg var å så på LCD tv i helgen og alle de tv bordene som de hadde her i England var like store som det jeg har i dag til min 98-modell wide screen. Da er jo litt av mitt poeng (bortsett fra at jeg kan ha høyttalerne nærmere) med å kjøpe en smal tv borte (bortsett fra kvalitet etc.)

Når veggmontering er ute av bildet pga dårlig engelsk kvalitet på veggene så prøver jeg å finne alternativer. Har noen hørt om noen moderne lcd stativ som tar liten plass i dybden?

-alex-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 14.56.22 #6 av 7
Postet av: Knut
"AlexUK" skrev:Ok, grunnen til det noe dumme spørsmålet er at jeg var å så på LCD tv i helgen og alle de tv bordene som de hadde her i England var like store som det jeg har i dag til min 98-modell wide screen. Da er jo litt av mitt poeng (bortsett fra at jeg kan ha høyttalerne nærmere) med å kjøpe en smal tv borte (bortsett fra kvalitet etc.)

Når veggmontering er ute av bildet pga dårlig engelsk kvalitet på veggene så prøver jeg å finne alternativer. Har noen hørt om noen moderne lcd stativ som tar liten plass i dybden?

-alex-


He he, jeg har bodd ett år i London og vet alt om elendig kvalitet på veggene. De er en spøk, nærmest symbolske pappvegger. Men er du nøye kan du finne reisverket bakk pappveggen, og feste det i stenderverket...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 15.24.36 #7 av 7
Postet av: AlexUK
Har vært inne på tanken ja men det er ikke mektig populært når man leier kåken. :o

Derfor er jeg ute etter enten å plassere det oppå B&W subben eller finne noe smalt og stabilt noe
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar