Logo

høyttalere til pioneer 435HDE

Skriv et svar
29.03.2005 00.31.34 #1 av 4
Postet av: canalquo2
Hvilken høyttalere anfefales til å sette i en pioneer 435HDE?De som adapteres til tv(er de gode nok?) eller er verdt å kjøpe en hjemmekinosystem fra pioneer eller blir bedre en annen merke?
takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2005 08.00.33 #2 av 4
Postet av: thomas-no
Jeg har en pioneer 505HDE på veggen, og valgte å kjøpe de sorte originalhøytalerne i tillegg.

Jeg har full forståelse for de som mener disse ikke er verd pengene sine (3000,-kr.).
Du får mye bedre lyd fra et komplett hjemmekinoannlegg til samme pris.

MEN.
Jeg har en familie med 2 små barn, og svigermor som barnevakt innimellom.
Da er det en fordel at det er lyd på TV'n når de skrue den på, slik at de ikke trenger å skru på hjemmekinoannlegget og velge riktig inngang. (jeg så jo selfølgelig på DVD eller parabol sist...)

Lyden i originalhøytalerene er faktisk ikke så dårlig etter at de er spilt en stund. Sett på "surround" modus og bass økning, og du har et lydbilde som gir en veldig god sorrund effekt. Så god at jeg flere ganger må se etter at ikke det ordentlige annlegget står på i tillegg.(jada, jeg har et brukbart hjemmekino annlegg i tillegg :wink: )
Det som mangler i originalhøytalerne er bass, men det er jo utgang til subwoofer i mediaboksen, så det lar seg også løse.

Totalt sett er jeg i dag (etter 3 md.) meget fornøyd med lyden i høytalerne, ved vanlig TV titting.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2005 14.15.53 #3 av 4
Postet av: Knut
"thomas-no" skrev:MEN.
Jeg har en familie med 2 små barn, og svigermor som barnevakt innimellom.
Da er det en fordel at det er lyd på TV'n når de skrue den på, slik at de ikke trenger å skru på hjemmekinoannlegget og velge riktig inngang. (jeg så jo selfølgelig på DVD eller parabol sist...)


Fornuftig argument - har samme problemet med madammen som irriterer seg over en haug med fjernkontroller og uendelig mange knapper ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2005 17.46.09 #4 av 4
Postet av: canalquo2
Sa mener du at hvis det kobles en subwoofer til mediaboksen da bass kan ligne på en hjemmekino annlegg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar