Logo

H/K AVR158 Problem med OSD og programmering av fjernkontroll

Skriv et svar
27.04.2012 22.12.27 #1 av 1
Postet av: Prime
Hei.
Jeg har nettopp kjøpt meg en Harman Kardon AVR 158 med HKTS16 surroundhøytalere. Dette er første gangen jeg har vært borti forsterkere, men jeg er rimelig sikker på at jeg har koblet alt korrekt.

Oppsett:
HDMI 1 - Altibox (Bilde og lyd fungerer)
HDMI 2 - Boxee box by D-Link (Bilde og lyd fungerer)
Component - Xbox 360 (Ikke testet enda. Skal etterhvert kobles på HDMI 3, men mangler kabel.)

Det første problemet mitt er at jeg ikke får opp On Screen Display'et når jeg trykker på OSD knappen på fjernkontrollen. TV og mediaspiller fungerer fint, og surrounden høres veldig bra ut. Likevel blir skjermen svart når jeg trykker på OSD, og menyen kommer kun opp på selve forsterkeren. Har pga dette vært nødt til å stille inn alt via det lille displayet på forsterkeren. (Noe som er i overkant tungvindt i lengden...)

Er det noe jeg har koblet feil bak som fører til dette problemet eller er det noe jeg må stille inn?
Har lett i brukermanualen (både Quick Start guiden og Owner's Manual), men har ikke funnet noe jeg må gjøre før jeg trykker på OSD annet enn å koble til de forskjellige kildene (noe jeg som sagt tror jeg har gjort korrekt).

Det andre, og viktigste, problemet mitt er at jeg ikke klarer å programmere fjernkontrollen til TVen (og heller ikke til Altiboxen) min.
Jeg har funnet kodene til TVen min (jeg har en LG) og har prøvd alle disse uten at noe skjer. Jeg har også prøvd å trykke opp/ned i evigheter mens jeg har fjernkontrollen i programmeringsmodus uten at den klarer å finne riktig kode i lageret sitt.

Vet noen hva jeg må gjøre for å løse noen av problemene mine?
Det viktigste er at jeg får koblet fjernkontrollen til Altiboxen i første omgang, men jeg klager ikke om noen kan hjelpe meg med å få fra OSDet på skjermen eller koble kontrollen til LG TVen min heller. :wink:

Håper noen kan hjelpe meg! :smile:

//Prime
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar