Logo

Hadde tenkt å bytte til Pioneer 436XDE, men

Skriv et svar
11.12.2005 13.57.08 #1 av 10
Postet av: vallhall
Må bytte inn min panasonic TH-42PV500 grunnet grå stripe i høyre bilde og hadde da tenkt på pioneer 436XDE, men etter å ha lest denne linken er jeg virkelig i tvil

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=269105
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2005 16.20.45 #2 av 10
Postet av: boly
Hadde gått for samme eller lcd :wink:

Trodde Pioneer var minst like gode som Panasonic, men innbrenning suger, og jeg klarer ikke og la være og se det heller :roll:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2005 18.15.20 #3 av 10
Postet av: vallhall
Ja, ser ut som jeg har et problem. Tror ikke jeg tør velge pioneer og kanskje heller må vente til panasonics nye serie kommer en gang på nyåret
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2005 20.56.39 #4 av 10
Postet av: Copyrighted
Det jeg ikke liker med Pioneer er at tvene er fysisk små ! Jeg mener Panasonic TH-42Pv500 er DIGER i forhold ! Pioneeren er kun 63 cm høy og 107 cm bred !

Jeg er spennt på hvordan de nye skjærmene til Panasonic blir, tror dere prisene vil bli høye eller er markedet så tøft nå at de må ut med litt ''snille'' priser.
*Welcome To The Jungle*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2005 21.50.17 #5 av 10
Postet av: orso
"vallhall" skrev:Ja, ser ut som jeg har et problem. Tror ikke jeg tør velge pioneer og kanskje heller må vente til panasonics nye serie kommer en gang på nyåret

Du må nok vente lenger enn til nyåret for Panasonics nye serie. Den skal lanseres på en messe i USA på nyåret, men kommer neppe noe særlig før enn mai til Norge.
Hvis du ikke gidder å vente så lenge og er redd for innbrenning, så finnes det jo noen gode LCDer. F.eks 40" til Samsung som selges på Hi-fi klubben.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2005 23.22.51 #6 av 10
Postet av: T_Virus
etter å ha lest den linken som ble postet hær og diverse andre om pioneer, så har jeg i mitt hode kommet frem til at innbrenning ikke skal være ett så stort problem på pioneer plasma. Bare noen uheldige (udugelige?) som har fått det. gjelder bare å være forsiktig de først par hundre timene.

Når det gjelder å gå for panasonic istedet for pioneer så er det jo spørsmålet om man vil ha det beste bildemessig eller det beste prismessig? Jeg skal ihvertfall ha pioneer 436xde, fordi når jeg først skal bruke over 25 tusen på en ny tv, hvorfor ikke kjøpe den beste tven med best bildekvalitet som holder lengst. Alle anerkjente lyd og bilde blader jeg har lest den siste tiden (begynner å bli endel, de fleste som er tilgjengelig i norge) sier at pioneer 436/506 har best bildekvalitet. Alle de kan jo ikke ta feil? Skulle også tru at de hadde testet skjermene for innbrenning??

Angående at pioneer tv er liten som noen postet her.. Er det ett problem? Bildet er fortsatt like stort. For meg er det bare en fordel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2005 06.25.22 #7 av 10
Postet av: Ingeniør`n
Kan jo være at det er Pioneer som betaler testerne best :x - skal ikke se bort fra at det er en del korrupsjon i den bransjen - bevist eller ubesvist - mye å hente på å få en god test :lol:

Ellers har de vel ikke tid til å teste mot innbrenning. Så lenge man må sitte å se på sin nyinnkjøpte TV i flere hundre timer med middelmådige instillinger for å ikke få problemer, så er det forsatt et innbrenningsproblem på plasma !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2005 08.45.54 #8 av 10
Postet av: tml
"Ingeniør'n" skrev:Kan jo være at det er Pioneer som betaler testerne best :x - skal ikke se bort fra at det er en del korrupsjon i den bransjen - bevist eller ubesvist - mye å hente på å få en god test :lol:

Ellers har de vel ikke tid til å teste mot innbrenning. Så lenge man må sitte å se på sin nyinnkjøpte TV i flere hundre timer med middelmådige instillinger for å ikke få problemer, så er det forsatt et innbrenningsproblem på plasma !


Jeg kjørte et testbilde fra dve plata kalt 20 ire.
Dette etter anbefaling fra et firma som heter Edge som kalibrerte skjermene i testen som aftenposten hadde.
Gjorde dette om natta (4 netter) før de kom og kalibrerte skjermen min.

Her er svaret jeg fikk fra de

Du skal vise et 20 IRE vindu på TV’en.

Det finner du under reference materials, system evaluation

Det er et nesten sort bilde.

Trond M
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2005 14.22.29 #9 av 10
Postet av: vallhall
Tester er en ting, noe annet er når folk sammenliger TH-PV500 og 436XDE direkte, der har jeg etter å ha "saumfart" div, forum den oppfatning at halvparten foretrekker pioneer og andre panasonic
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2005 14.25.36 #10 av 10
Postet av: vallhall
Hvis du ikke gidder å vente så lenge og er redd for innbrenning, så finnes det jo noen gode LCDer. F.eks 40" til Samsung som selges på Hi-fi klubben.


Jeg har kjøpt TVen på elkjøp og er ikke sikker på om de har denne? dette er jo selvfølgelig en garantisak Er det andre plasma/LCD som kan være bra i dette prissegmentet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar