Logo

Har High-End noe å si?

Skriv et svar
14.08.2005 00.02.22 #1 av 22
Postet av: Marius305
Hvilken hensikt har High-End?
At du kan spille kjempe høyt

Hva vil dere si om Cerwin-Vega Classic da..?
The Movie Man!

Min DVD Collection: http://www.intervocative.com/dvdcollect ... oviemarius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2005 01.15.01 #2 av 22
Postet av: Torja
High-end er vel et utrykk som brukes for å beskrive den beste lyd og bildet du kan få for penger. Koster gjerne sinsvakt mye. Mange syns det er verdt det. Prisleiet på f.eks. high-end gulvstående høytalere begynner vel gjerne på 30-40 tusen og oppover. :wink:

CW er definitivt [u]ikke[/u] high-end.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2005 07.32.14 #3 av 22
Postet av: Audiophile-Arve
"Marius305" skrev:Hvilken hensikt har High-End?
At du kan spille kjempe høyt

Hva vil dere si om Cerwin-Vega Classic da..?


Hi-end er eit samleomgrep for hifi med ambisjonar om å gje att lyden svært korrekt, og der andre sider ved utstyret (som pris, storleik og design) må komme i andre rekke. Det er slett ikkje alltid dette fell saman med høg lydstyrke. Noko av den beste lyden eg har høyrt, kom frå høgtalarar som korkje spelte høgt eller hadde særleg djup bass.

Dersom du er innom eitt av landets "hifi-asyl", kan du sikkert få ein demonstrasjon av verkeleg god lyd. På http://www.audiophile.no har eg fleire besøksartiklar på ulike hifibutikkar der dei har topp utstyr og topp kompetanse på feltet.

C-V er konstruerte ut frå andre ambisjonar. Her skal det fyrst og framst spelast høgt, og gjerne med mykje bass (om enn ikkje så korrekt bass). Eignar seg svært godt til TV-spel (med storskjerm), og går elles bra til musikkformer der lydkvalitet ikkje er så viktig..
Helsing Arve
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2005 09.20.40 #4 av 22
Postet av: orso
He-he. Endelig en som sier sannheten om C-V. Synes disse høyttalerne er elendige, men nå får jeg vel mange på nakken...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2005 11.52.14 #5 av 22
Postet av: Marius305
Hvorfor er CV elendig?
The Movie Man!

Min DVD Collection: http://www.intervocative.com/dvdcollect ... oviemarius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2005 15.02.48 #6 av 22
Postet av: pnerbye
CV er for de som vil ha mye trøkk for penga. Når du begynner å lytte til fiolin i stedet for elektrisk gitar med full vreng eller kontrabass i stedet for basstromme får du lyst på noe som gjengir lyden bedre istedet for høyere.

CV er helt suverent til tekno, rock og hjemmekino med høyt volum. Elendig til jazz og klassisk musikk.
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2005 17.23.54 #7 av 22
Postet av: Marius305
Hva med Dali 109?
The Movie Man!

Min DVD Collection: http://www.intervocative.com/dvdcollect ... oviemarius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2005 17.44.04 #8 av 22
Postet av: kid
Personlig har jeg aldri vært fan av jazz og klassisk, så har ikke finni så mye negativt om cv enda, men skjønner poenget ditt. Cerwin Vega, er en "discotek" høytaler, men for all del, mange som ønsker discotek hjemme i stua eller på rommet, som f.eks meg..
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.08.2005 20.48.27 #9 av 22
Postet av: Torja
"Marius305" skrev:Hva med Dali 109?


Les mer om dette på denne linken:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=3420

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 16.55.43 #10 av 22
Postet av: Schumacher
Hi-end har noe for seg ja.....

Hjemmekinoanlegget jeg hadde før besto av HK 330 reciver,HK DVD22 spiller og Proson R63 mkII front og surround i samme serie.JBL EC 150 sub og senter i samme serie.

Så solgte jeg BMW,en og satset litt på Lyd&Bilde.
Anlegget pr dato består av LG RZ PY10x plasma.Denon DVD3910 multispiller.Pioneer VSA AX10-AIs surround-forsterker(IKKE reciver,denne er ett smykke av ett apparat).Signaloverføring via I-link/Firewire.
Dette forer signaler ut til Dynaudio Audience 72SE i front.Dynaudio Contour S center,Dynaudio Audience 52SE surround og surround back.Samt en Dynaudio SUB 500.Nordost Red Dawn kabler i front og senter og Dali Silverwave på surround/back.

Med dette så kan jeg i aller høyeste grad bekrefte at det er hakeslippende forskjell på ett komponent/budsjett oppsett og ett som er av Hi-End klasse.

De Utrolige på DVD og f.eks Brothers In Arms av Dire Straits på SACD som jeg hørte gjennom forleden kveld høres fortreffelig ut på ønsket volum..... :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 18.26.12 #11 av 22
Postet av: boly
"Schumacher" skrev:Hi-end har noe for seg ja.....

Hjemmekinoanlegget jeg hadde før besto av HK 330 reciver,HK DVD22 spiller og Proson R63 mkII front og surround i samme serie.JBL EC 150 sub og senter i samme serie.

Så solgte jeg BMW,en og satset litt på Lyd&Bilde.
Anlegget pr dato består av LG RZ PY10x plasma.Denon DVD3910 multispiller.Pioneer VSA AX10-AIs surround-forsterker(IKKE reciver,denne er ett smykke av ett apparat).Signaloverføring via I-link/Firewire.
Dette forer signaler ut til Dynaudio Audience 72SE i front.Dynaudio Contour S center,Dynaudio Audience 52SE surround og surround back.Samt en Dynaudio SUB 500.Nordost Red Dawn kabler i front og senter og Dali Silverwave på surround/back.

Med dette så kan jeg i aller høyeste grad bekrefte at det er hakeslippende forskjell på ett komponent/budsjett oppsett og ett som er av Hi-End klasse.

De Utrolige på DVD og f.eks Brothers In Arms av Dire Straits på SACD som jeg hørte gjennom forleden kveld høres fortreffelig ut på ønsket volum..... :D




rart hva en god del gryn gjør :wink:

men selge bimmern? for Brothers In Arms :?:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 18.35.44 #12 av 22
Postet av: StianG
CV: alt til sin bruk. Har man et stort behov for et voldsomt basstrøkk men gir blaffen i resten av lydbildet så er det et ypperlig kjøp. CV minner egentlig mye om PA... Dali 109 er en god høyttaler, men langt fra "hi-end".

"Hi-end" er for meg et begrep vi bruker for å klassifisere en komponent som virkelig aspirerer til å gjengi akkurat det som er på platen. Mine siste hi-end-opplevelser har f.eks. vært Bryston BP26 + Bryston 4B SST og Audiovector Mi3 Avantgarde. To testoppsett jeg ikke klarte å sende fra meg.... for de er hi-end : de gir meg en realistisk opplevelse av musikken uten store kompromisser. At de også faller i smak hos min like designbeviste samboer (siv.ing. faktisk :) :)er heller ingen ulempe. Hi-end; "det øverste sjikt". Veldig ofte både i ytelse, design og pris - men slett ikke alltid.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 20.03.02 #13 av 22
Postet av: Schumacher
Sa jeg at jeg solgte bilen for den plata boly....???? :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 20.50.05 #14 av 22
Postet av: Even Sundgot
Marius305 Skrevet: 14/08/2005, 9:52 Tittel:

Hvorfor er CV elendig?
--------------------------------------------------------

Cerwin wega og dali er to heilt forskjellige høytalere
C W er bass bass bass (rock.teckno,nesten all nymoderandes)
dali er fin rein lyd med den mengden bass man treng(klassiske countyr tyske slagera film osv)
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2005 21.10.40 #15 av 22
Postet av: StianG
"Even Sundgot" skrev:
dali er fin rein lyd med den mengden bass man treng(klassiske countyr tyske slagera film osv)


Det var litt unyansert. Dalis rimeligste serier og Euphonia-serien er to forskjellige verdener for å si det sånn. Jeg har hørt Megaline, Euphonia, Helicon og også de rimeligere seriene i Dalis referanseoppsett, og både Euphonia og Helicon i mitt eget oppsett - og det er veldig forskjellige høyttalere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar