Logo

HD på lav oppløst og høy oppløst

Skriv et svar
14.09.2005 19.06.23 #1 av 5
Postet av: xuax
Hvor stor forskjell vil du se på en lav og høy oppløst plasma når signalet er høy oppløst og sitteavstanden er 3-4 meter? leser at noen ikke ser forskjell, mens andre mener det er som gull og gråstein.
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.09.2005 19.21.56 #2 av 5
Postet av: arntos
Har sett HD1 på PA50 via component og på 435 via HDMI. Må si at forskjellen var mye mindre enn jeg hadde forventet.
15.09.2005 08.21.49 #3 av 5
Postet av: Carr
Jeg kjører xbox via komponent på 42" HD. Forskjellen på lav og høy oppløsning, spesielt merkbart i menysystemer, er himmelvid.

Oppdaget også en annen fordel med mange fysiske linjer på mandag.. Da kjørte vi PiP (picture-in-picture) for å få valgdekning fra flere steder samtidig. TV-bildene var krystallklare selv om de var presset inn i en liten firkant oppe i hjørnet.
15.09.2005 13.36.29 #4 av 5
Postet av: 9kki
[quote="Carr"]Jeg kjører xbox via komponent på 42" HD. Forskjellen på lav og høy oppløsning, spesielt merkbart i menysystemer, er himmelvid.
quote]

Bare så vi ikke snakker forbi hverandre her...

Mener du forskjell komonent inn på hdklar tv kontra komponent inn på lavoppløst tv??

Eller mener du forskjellen mellom å kjøre xbox via komponent kontra vanlig standardkabel på den samme tv`n?

Er Stooor forskjell fra ps2 via komponent kontra ps2 med standard scartkabel på min PA50 tv også.
16.09.2005 21.12.42 #5 av 5
Postet av: xuax
det er visst bar arntos som har svart på spørsmålet mitt egentligom hvor stor forskjellen på bilde når du kjører hd signal inn på en lav oppløst og en høy oppløst plasma når man sitter på 3-4m. Vet at du 9ikki har sammenlignet dette før.

forsåvidt så blir jo det å kjøre pip med ett lite hjørne på tv'en i de fleste sammenhenger veldig klart siden bildet er veeeldig lite og man dermed ikke får frem støy så veldig lett. Der kan lavoppløste skjermer også gi ett veldig skarpt bilde
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Skriv et svar