Logo

Heving av kjøp

Skriv et svar
20.11.2006 07.43.11 #1 av 2
Postet av: erikrod
Hei

Har hatt trøbbel med en forsterker og fått hevet kjøpet etter 3 gangers garanti-innlevering for samme ting.

Jeg kjøpte den for 3 år siden og kjøpte samtidig med plussforsikring for 5 år som dekker forsterkeren.

Vet noen om jeg forbruker-rettslig har krav på å heve forsikringen eller deler av forsikringen i samme slengen? (Jeg har aldri benyttet meg av forsikringen, uten at det egentlig skulle ha noe betydning).


For å sette det på spissen:

Dersom jeg hadde hevet kjøpet etter 3 uker av samme grunn hadde jeg følt meg lurt om jeg ikke fikk penger tilbake.

Dersom jeg hadde hevet kjøpet etter 4,5 år hadde jeg ikke følt meg så lurt om de fikk beholde pengene sine.

Noen som kjenner praksisen/reglene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2007 11.29.10 #2 av 2
Postet av: xuax
Forsikringen skal kunne sies opp i løpet av perioden du er forsikret. Du må ta kontakt med selskapet du er produktforsikret i å si opp forsikringen til dem. Dette er endel av loven og er ufraviklig. Det var en liten notis ang dette på en av disse større aktørene innen elektrobransjen
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar