Logo

Hjeeeelp..!

Skriv et svar
27.12.2013 19.57.05 #1 av 2
Postet av: Leonidas
Hei og God Jul! :D

Nå har det seg slik at jeg har flyttet og den nye stuen min er så å si umulig å innrede med tv og sofa. Vinduer og diverse er i veien. Har tenkt ut en løsning med sofa og prosjektor istedet.

Saken er at jeg helt noob på det med prosjektor. Har prøvd å finne noen alternativer på elkjøp og komplett, men skjønner meg ikke på utvalget. Man har billige og dyre projekter, det finnes 3D projektere som koster mindre enn de som er uten 3D, ikke for å snakke om kontrasten/lys nivået osv..

Så jeg trenger hjelp fra a til å. Ønsker en full HD projektor, helst med 3D men er ikke et must (budsjett begrensninger). Noen tips? :oops:

Litt info om stua:
3.70 m fra vegg til vegg (veggene er helt matte, så er 0 gjennskinn fra de). Det er vel mulig å ha en prosjekter da? Vet at noe av rom lengden kommer til å bli spist opp ved monteringen av projektoren og lærreretet, men det går vel?

Ellers er det flere vinduer/ generelt lys rik stue. Har tenkt til å kjøpe "tette" gardiner, evnt persienner hvis det ikke skulle holde.

Budsjett:
max 10.000 for projektor og lærret samlet. Gjerne billigere også, men full HD er hoved kravet. Har nå en noen år gammel tv 42" LCD 100 hurtch(?) som leverer god bilde, forventer ikke mer fra projektoreren, men heller ikke mindre..

Hvis dette skulle la seg gjennomføre med det budsjettet og kravene ellers, hvor stor bilde kan jeg regne med å få?

Tuuuusen Tuuusen Takk for svar!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.12.2013 23.17.53 #2 av 2
Postet av: Torja
Jeg pleier å kjøpe projektorer herfra, det er de som pleier å ha mest peiling i norge i alle fall:
http://www.avshop.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10516232;c:100312;fl:0
Om vinterern er det mørkt nok ute til at projektor går bra, men på sommeren vil du nok slite litt for å gjøre det mørkt nok. Flere lag gardiner og tette rullegardiner må til. I tillegg vil lyse vegger og tak stjele litt av sortnivået. Grått lerret må til for å ha best mulig sortnivå. Det hvite vil se hvitt ut alikavel, men det er vanskeligere å lure øynene til å oppleve tilstrekkelig sortnivå.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar