Logo

HJELP: Dekoder Canal Digital og samkjøring med Pioneer

Skriv et svar
03.12.2006 20.39.59 #1 av 2
Postet av: Lilleland
Mottok nettopp dekoder fra Canal digital som jeg koblet opp mot anlegget mitt (se profil).

Følgende oppsett ble gjort med Decoder som heter Canal Digital C1201CX:

- Antennekabel fra kabelnett koblet til dekoder, scart fra dekoder til recorder (reserve med antennekable direkte til TV for "forbikjøring av dekoder)

- Recorder koblet med komponent til Plasma.

Problemet er at jeg ikke får noen guide+ (pioneer system for elektronisk programguide) til å fungere med dekoder. Jeg får heller ikke fjernkontroll til tven til å fungere mot dekoder. Jeg har forsøkt en rekke komibinasjoner for å få til kommunikasjon, og får heller ikke noen "host channel")

Kan noen gi noen tips til dette., slik at jeg slipper å rote med mange fjernkontroller og kan få opptak på hardisk til å fungere via showview/tidsinstillinger :?: .

Synes også at bildet ikke ble særlig endret med dekoderen (det var relativt bra fra før) Scart som fulgte med dekoder blir det svakeste ledd og det kan kanskje hjelpe med en bedre kvalitet her? :shock:
Flatskjermfersking

Pioner 427 XA, hjemmekinoanlegg Pioner RCS- 606H.
Stereo. Rotel CD/Rotel Tuner, forsterker Beat Densen B100, Høytalere Patos Lyric
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2006 18.14.18 #2 av 2
Postet av: Bobben
"Lilleland" skrev:Mottok nettopp dekoder fra Canal digital som jeg koblet opp mot anlegget mitt (se profil).

Følgende oppsett ble gjort med Decoder som heter Canal Digital C1201CX:

- Antennekabel fra kabelnett koblet til dekoder, scart fra dekoder til recorder (reserve med antennekable direkte til TV for "forbikjøring av dekoder)

- Recorder koblet med komponent til Plasma.

Problemet er at jeg ikke får noen guide+ (pioneer system for elektronisk programguide) til å fungere med dekoder. Jeg får heller ikke fjernkontroll til tven til å fungere mot dekoder. Jeg har forsøkt en rekke komibinasjoner for å få til kommunikasjon, og får heller ikke noen "host channel")

Kan noen gi noen tips til dette., slik at jeg slipper å rote med mange fjernkontroller og kan få opptak på hardisk til å fungere via showview/tidsinstillinger :?: .

Synes også at bildet ikke ble særlig endret med dekoderen (det var relativt bra fra før) Scart som fulgte med dekoder blir det svakeste ledd og det kan kanskje hjelpe med en bedre kvalitet her? :shock:



Guide+ benyttes ikke i Skandinavia. Det er et proprietært system og ingen standard.
http://www.europe.guideplus.com/En/help ... nnels.html

Hvis du har hatt den gamle dekoderen tidligere så tror jeg ikke du vil se stor forskjell i bildekvalitet. Du bør forsikre deg om at dekoderen er satt til RGB. Forsøk den direkte på Pioneer så tror jeg skjermen vil vise om det er RGB eller ei. Da finner du også ut om det er gjennom signalkonvertering i recorderen kvaliteten blir dårlig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar