Logo

Hjelp med hjemmekino

Skriv et svar
16.05.2005 13.50.26 #1 av 11
Postet av: MerchantInvest
Hei,

Har ein hybel med ei felles stova/kontor/soverom på ca. 20m^2 :)
Frå sofa'en og til veggen der tv'en skal stå/henge er det rundt 2 meter.

Først og fremst så ser eg etter ein plasma/lcd (kva er best?)... ikkje prosjektor. Og i tillegg eit bra lydsystem.

Har i grunn ikkje greie på nokon av delene, men trur ikkje eg har plass til noko souround greier med høgtalarar bak osv... Sikkert bra nok med eit par fronthøgtalarar og kanskje ein sub eller senterhøgtalar???

Når det gjeld prisklasse så har eg igrunn ingen begrensingar... men kanskje de kunne prøvd å finne eit par eksempel i ulike prisklassar. Det som begrenser er vel dei 2 små meterane frå sofaen og den vesle hybelen til lydsystemet...

Lurte på om de kunne komme med forslag på kva som ville passe hos meg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2005 14.25.01 #2 av 11
Postet av: Knut
Hvis avstanden fra sofa til vegg bare er 2 meter ville jeg gått for 32" eller 37" ... noe mer blir altfor stort vil jeg tro. Det blir som å sitte på første rad på kinoen, du vet ikke helt hvor du skal se ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2005 15.00.25 #3 av 11
Postet av: MerchantInvest
Synst 32" blir litt for lite... 37" eller kanskje 42" har eg også sjølv tenkt på, har i grunn planar om å flytte til sommaren så vil vel kanskje sjølv gå for ein 42" når eg først skal kjøpa ein litt større tv...

Men det eg lurer mest på er hvilken merke / modell som er best og om eg skal ha plasma eller lcd.... og kva lydanlegg som hadde passa til det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2005 15.06.39 #4 av 11
Postet av: Knut
Siden du ikke har noe begrensninger i pris er det noen plasmaer du burde ta en titt på:

http://hjemmekino.no/database/comparetv.aspx?PIDS=80,98,99,62,122

Har selv sett Pioneer PDP 435 HDE - meeeeget bra TV. LG PY10 kan også være bra, hvis bildekilden og koblingen er optimal. Det spørres daglig om anbefalinger av LCD og plasma-tver her på forumet, ta en titt her så finner du nok noen svar:

http://forum.hjemmekino.no/viewforum.php?f=8
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2005 16.37.10 #5 av 11
Postet av: boly
På to meter blir alt over 32" kornete. Vent til du flytter og kjøp deg tv da :wink:

Kjører selv 37" LCD og sitter ca 3,5 m fra skjermeen som er passelig, noe nærmere blir feil i mine øyne :shock:

Plasma/ LCD er en smaks sak, personelig synes jeg plasma er for kornete, og ville derfor gått for LCD. Samt at den er fin til pc....

Sjekk litt her: http://forum.hjemmekino.no/viewforum.php?f=8
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2005 20.00.44 #6 av 11
Postet av: MerchantInvest
Har funne frem meterstokken, og avstanden er nøyaktig 2,8 meter :)

Trur derfor eg uansett satser på ein 37". Har fryktelig liten peiling, og har heller ingen erfaring med verken lcd eller plasma. Så er veldig usikker på kva eg skal kjøpa.

Kva er dei beste plasma/lcd skjermane på markedet som er 37"?

Er det nokon som har nokon tips når det gjeld lydsystem?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2005 20.08.28 #7 av 11
Postet av: arntos
Når du har så lite peiling, ta deg en tur til noen butikker og se og hør litt. TIl syvende og siste er det kun du selv som bestemmer hva som er dårlig av hva angår lyd og bilde.


Hilsen en som snart er dritings, skal bare laste ned en Viking sang og mobbe resten av trønderene på vorspilet mitt :D


Heia ENGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2005 20.16.39 #8 av 11
Postet av: Rune
Apparatene jeg ville vurdert er Panasonic sine nye plasma modeller og eventuellt kanskje Philips LCD hvis den skal plasseres i et rom med mye lys.

Sammenligning av noen aktuelle:
http://www.hjemmekino.no/database/compa ... ,98,128,41
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.05.2005 20.29.13 #9 av 11
Postet av: MerchantInvest
Philips 37PF9830 virker jo veldig interessant, full HDTV oppløysning osv.

Veit de kva tid denne kjem på markedet?

Ser jo at det er 3x15W integrerte høytalarar men det er vel ikkje noko å satse på?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.05.2005 06.46.46 #10 av 11
Postet av: Mikael
"arntos" skrev:

Hilsen en som snart er dritings, skal bare laste ned en Viking sang og mobbe resten av trønderene på vorspilet mitt :D


Heia ENGA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


HEHE, BLE DET ØL OG VOLD!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.05.2005 23.09.54 #11 av 11
Postet av: Tannoy
Philips` nye STAR serie kommer i følge Philips kundetjeneste i august.
Tipper disse kommer til å bli rimelig fete, spess 42" med trådløs tilkobling...
Ellers tror jeg du burde som tidligere nevnt her i forumet sjekke ut Panasonics nye 500 serie, evt Samsungs nye LP1.

Når det kommer til reciever hadde jeg sjekket ut Harman/Kardon.
Har selv en eldre Onkyo som sparker bra...et merke som jeg kan anbefale.

Høytalere: spørs helt hvor mye trøkk du vil ha, om de skal brukes mest til hjemmekino eller musikk.
Sjekk ut Tannoys nye Arena serie...tar liten plass og har pent design(om du synes dette teller). De kom ikke så dårlig ut i siste utgave av DVD&Hjemmekinos test heller...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar