Logo

Hjelp med oppsett av anlegg

Skriv et svar
23.02.2008 23.43.58 #1 av 7
Postet av: Jossis
Hei

Har nettopp kjøpt meg en leilighet og trenger å få inn et film/musikk anlegg. Har ikke alverdens penger å spytte inn i dette så planen er å kjøpe litt brukt og litt nytt.

Anlegg jeg har tenkt på:

Receiver: Yamaha RX-V661
Sub: SVS PB10-NSD
DVD-spiller: DENON DVD-1740
Høytalere sett jeg har tenkt på:
DALI Concept 6 Høyttalersystem (Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalersystem)
Hvor jeg bytter ut Frontene med et Dali Concept 8 par. (suben blir også byttet ut.)

Et annet høytalersystem jeg har sett på er dette: Dynavoice Magic F-6-pakke ( Dynavoice Magic F-6-pakke XTZ 10 subwoofer ) (uten sub her også)

Hvilket av disse høytalersystemene vil dere anbefale meg?

Lurer også på om noen kan anbefale en dvd/blue ray- spiller som er bra,men i økonomiklassen og som passer inn med resten av anlegget.

Anlegget skal i hovesak brukes til musikk, men også litt til film.

Takker for alle svar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 00.58.27 #2 av 7
Jeg syntes lista du har satt opp ser meget bra ut, men vet ikke om det er store poenget i å bytte Consept 6 med Consept 8 da den førstnevnte spiller meg god trøkk og engasjement til prisen. Når du er oppe i en 7 Tusen kroner, ville jeg heller kanskje vurdert en overgang til Ikon-serien. SVS PB10-NSD fungerer som i de fleste andre anlegg godt sammen med Consept serien da den gir en god punch og går dypt ned i frekvensene, med andre ord så gir den mye spilleglede. Dynavoice og XTZ pakken gir svært mye for pengene, men den kan ikke matches med den pakken du har satt opp, men så er det også snakk om en prisforskjell på 9 tusen kroner.

(Torja her på forumet har noe av det samme utstyret som du vurderer:
http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=39)

I din prisklasse ville jeg heller vurdert en BD-spiller da det gir ett enormt løft lyd og bildemessig. Fargene blir mettere, det er ett større dybdeperspektiv i bildet og skarpheten er bedre. Lydmessig er det bedre dynamikk, vokalene kommer tydligere frem og det kommer flere detaljer frem i lydbildet. PS3 gjør en svært god jobb som BD-spiller og en klar forddel er oppstartstiden som er svært kort i forhold til andre HD-spillere på markedet. Andre HD-spillere bruker omkring ett minutt for å starte, mens PS3 bruker ca 10 sekunder. En annen forddel er også at den er utstyrt med internettilgang slik at du kan få lastet ned ny software og ser meg ikke tvilende på at BD profil 2.0 blir tilgjengelig om ikke alt for lenge (men dette er bare spekulasjoner fra min side). Uansett så får du en svært god spiller for pengene (den kan også spille spill :wink: ). Sony BDP-S300 er også noe å vurdere, du får den for 3500Kr inkludert 6 filmer på Netshop.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 01.10.18 #3 av 7
Postet av: Jossis
Takk for raskt svar, men hva mener du med BD-spiller?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 01.35.58 #4 av 7
Postet av: Torja
BD=Blu-Ray
Consept pakken gir mye spilleglede for pengene. Men bytt gjerne ut subben med en XTZ/SVS.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 15.06.36 #5 av 7
Postet av: Zleepyme
Som Tommy sier, så er det et veldig bra oppsett. Hvis du skal opp på Dali Concept 8 blir nok RXV 661 kanskje litt for svak for å virkelig høre forskjell på Concept8 og Concept6. Skulle du velge Concept8, må du nok opp et hakk på reciver(RXV-861), eller vurdere effekttrinn slik Troja har gjort(da snakker vi om en del mer penger). Dali Concept 6 passer nok meget bra til RXV-661 :)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 15.23.27 #6 av 7
Postet av: Jossis
Ok, tusen takk for hjelpen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2008 15.26.24 #7 av 7
Det beste tipset er å lytte selv, Hifiklubben tilbyr også hjemlån slik at du kan finne ut hva som passer deg best. Kom gjerne med en tilbakemelding om ditt valg og hva du syntes. Lykke til!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar