Logo

Hjelp meg å velge receiver til min første hjemmekino

Skriv et svar
22.08.2008 12.52.54 #1 av 5
Postet av: rey
Receiveren skal brukes sammen med det jeg kommer frem til her:
viewtopic.php?f=9&t=11304

Har kommet frem til noen greie alternativer etter å ha undersøkt litt, men usikkerheten er fortsatt stor. Si fra hvis dere vet hvor de kan fås billigere.

Yamaha RX-V663 (4195,- på Netshop.no)
Yamaha RX-V463 (3295,- på MPX)
Denon AVR-1508 (2898,- på hifiklubben)


Spørsmålet er om det er verdt penga å gå for den dyre eller om den billige holder til mine behov.
Receiveren skal brukes sammen med en BenQ W5000 (antagelig), en eller annen blueray spiller, tv signaler og muligens bærbar pc hvis jeg vil spille av noe fra pc'en. Jeg er usikker på hva jeg trenger av inn/utganger ettersom det er så himla mange begreper.

Høytalere blir antagelig denne pakken her som jeg har hørt mye godt om:
http://www.surround.no/product/424669/_Dynavoice_Magic_F-6_pakke_i_Calvados_farve.html

Vet ikke om jeg skal oppgradere til 7.1 senere ettersom det blir så mange høytalere å ha i stua. Med 5.1 så kan jeg vel brokoble 2 og 2 kanaler, f.eks. hvis fronthøytalerne er store eller?

Hjelp meg å velge! :) Alle tips og innspill mottas med glede
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.08.2008 16.05.33 #2 av 5
Postet av: moses
Har lest at Yamaha passer godt til Dynavoicen.

Trenger du HDMI innganger så kjøp V663, hvis ikke er vel kanskje V643 like greit.

Selv vurderer jeg en Onkyo TX-SR606 til omtrent samme prisen.

Her er masse gode (og forvirrende) råd om forskjellige receivere:

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2008 15.05.34 #3 av 5
Postet av: rey
Ser ut som jeg bruker de ekstra pengene og går for V663. Receiveren er tross alt ganske viktig, og da har jeg noe skikkelig som varer. Er stor prisforskjell på den ettersom hvor man kjøper.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2008 18.55.22 #4 av 5
Anbefaler deg å lese denne guiden for mer informasjon angående hva du bør se etter ved kjøp av en ny reciver:
viewtopic.php?f=30&t=10936

Jeg støtter Moses sin anbefaling ved kjøp av Yamaha RX-V663 grunnet at Yamaha lager svært gode recivere og gir mye iforhold til pris vs ytelse. Yamaha har en engasjerende lydsignatur og en nøytral lydsignatur. 663 har gode tilkoblingsmuligheter, ikke bare mtp HDMI; men også at den har pre-out. (se guide) Denon AVR-1508 har ikke støtte for de nye høyoppløste lydformatene eller lyd i det hele tatt via HDMI, det er her snakk om en ren videosvitsjingfunksjon slik at du trenger separate lydkabler.

Lykke til på jakten!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2008 11.32.52 #5 av 5
Postet av: rey
Takker for tips. Valget falt på en V663
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar