Logo

Hjelp, må kjøpe ny TV, Plasma, LCD eller kansje prosjektor

Skriv et svar
24.04.2005 18.04.14 #1 av 12
Postet av: Torja
Jeg må kjøpe nytt bildemedium. Jeg er usikker i forholdt til hvilke type jeg skal gå for. Den skal kunne ta inn tv signaler fra veggen(type UPC) men den skal også kobles til DVD spiller + spillemaskin. Budsjettet er ikke all verden så økonomi spiller en rolle :cry: :!:

Så for litt siden at elkjøp solgte Panasonic Plasmaskjerm 37" til ca 17000

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... types_text

Men den har kansje problemer med kabelsignaler for vanlige tv signaler. Billig plasma og LCD bør man muligens holde seg litt unna foreløpig. :evil: Da går jeg muligens heller for en "vanlig" men god billerørs tv :|

Har sett på Philips sin 32PW9509, så den på elkjøp og bilde så veldig bra ut, med Pixel 2 plus osv... Men den har ikke progresiv scan, og jeg er usikker på om det har noe å si på billdekvaliteten via DVD. De har den selvsakt på elprice:

http://www.elprice.no/modules/module_13 ... uArr=&mid=

Jeg funderer derfor også på om jeg skulle heller går for denne fra Panasonic:
http://www.best-buy.com/bbshop/product. ... 460&site=4

Den har progresiv scan om det betyr noe
:mrgreen:
Valgets kval, he, he...

PS:hvorfor bruker produsentene så mye tall og bokstav koder på alle modellene sine, går helt i surr og de sier meg ingen ting. Er de bare fantasi løse :?: :!:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2005 19.13.00 #2 av 12
Postet av: Rune
Du kikker på tre meget gode alternativer.

1. Personlig så liker jeg ikke progressiv scan på vanlige billedrørs apparater. Dette fordi man får 50Hz flimmer

2. Av plasma apparatene på markedet er det nok TH37PA30 som kanskje er den beste skjermen til vanlig TV titting på analoge kilder. Tror ikke at du vil irritere deg så mye over dårlig kvalitet på denne skjermen. Du kan også vurdere den nye TH37PA50 modellen.

3. 32PW9509 er kanskje markedets beste vanlige TV. Den er utrolig skarp og natural motion gjør bevegelsene jevne. Når det gjelder skarphet så kan det for mange bli for mye og spesielt på film, men dette er en vanesak for mange.

Vanskelig å komme med en direkte anbefaling da det avhenger litt hva som er viktigst for deg.

Personlig tror jeg at jeg ville satset på TH37PA30. Det er iallfall en meget god pris på en skjerm som kostet det dobbelte for 1 år siden.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2005 19.21.32 #3 av 12
Postet av: Torja
:D Takk for kjempebra svar, ja jeg har lurt mye på den Panasonic PA30, Hvis elkjøp ennå har den på salg, spørs det ikke om jeg går for den. Phillps apparatet så veldig bra ut for meg, så får jeg ikke tak i PA30 så er den ett godt 2 valg. 8)

Men jeg har sett i Asker sentrum, at Expert butikken der annonserte en samsung 37" HD klar plasma 1024 x 1024, aner ikke hvilken modell til 19990,- innkludert bordstativ og høytalere fra JBL. Noen som har sett denne??

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2005 19.46.30 #4 av 12
Postet av: orso
Jeg har sett den plasmaen fra Samsung som du nevner. Jeg så en presentasjons dvd laget av Hitachi. Dvd'en ble kjørt på mange skjermer, b.l.a. Pioneer 435 og Panasonic 37PA30. Bildet var klart best på Samsungen. Den skilte seg ut med utrolig skarphet i bildet. Dette er den eneste kilde jeg har sett denne plasmaen med. Vet derfor ikke hvordan f.eks kontastforholdet er. Men det jeg så, var knall bra. Denne skjermen bør du vurdere. Selv om Panasonic 37PA30 er en bra skjerm, synes jeg den er litt utadert. Tviler litt på det som Rune sier om den er den beste plasmaen til vanlig TV titting. Denne plasmaen har vært på markedet over et år og mye har skjedd på den tid. Da ville jeg heller ha ventet til oppfølgeren 37PA50. Den er ikke HD-klar, men har hørt at HD-materiale er alikevel utrolig bra på den. Men den vil koste mer, spesielt i begynnelsen. Valgets kvale.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2005 20.00.50 #5 av 12
Postet av: Rune
Det er ikke uten grunn at PA30 ble kåret foran Pioneer i test noe som jeg er helt enig om så lenge vi snakker om vanlige analoge sendinger.

Denne samsung skjermen du snakker om har fått blandete mottagelse av de som har kjøpt den. Noen har vært veldig fornøyd med den, mens en del andre har returnert den grunnet at de ble svært misfornøyd.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2005 20.57.10 #6 av 12
Postet av: arntos
For de som vil ha PA30 så man man være kjapp for den er på tur ut av kjedene, blant annet elkjøp. Så her er det førstemann til mølla for å sikre seg et eksemplar. Eller vente på PA50
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.04.2005 22.46.01 #7 av 12
Postet av: Torja
Panasonic PA50 er sikkert bra den, men med mitt budsjett går ikke det :(
Får ta en nøyere titt på den Samsung'en. Ellers så blir det bare biledrørs tv i denne omgangen, hvis jeg ikke får tak i Panasonic plasma, så skaffer jeg meg heller prosjektor senere.

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2005 06.00.15 #8 av 12
Postet av: Knut
"Torja" skrev:
PS:hvorfor bruker produsentene så mye tall og bokstav koder på alle modellene sine, går helt i surr og de sier meg ingen ting. Er de bare fantasi løse :?: :!:


Sjekk denne artikkelen:

http://forbruker.no/pengenedine/article1025333.ece
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2005 10.59.38 #9 av 12
Postet av: orso
"Rune" skrev:Det er ikke uten grunn at PA30 ble kåret foran Pioneer i test noe som jeg er helt enig om så lenge vi snakker om vanlige analoge sendinger.

Denne samsung skjermen du snakker om har fått blandete mottagelse av de som har kjøpt den. Noen har vært veldig fornøyd med den, mens en del andre har returnert den grunnet at de ble svært misfornøyd.


Mulig du har rett i det Rune, hvis det er analoge sendinger.
Er det Samsung PS-37S4A vi snakker om her? Tror det var den jeg så. Den kostet i alle fall 19995,- på Bonus Expert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2005 11.03.59 #10 av 12
Postet av: Rune
Ja det er den jeg tenkte på.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2005 21.05.46 #11 av 12
Postet av: Torja
Det var helt siker den jeg også så i forbifarten.

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.04.2005 21.07.30 #12 av 12
Postet av: Torja
"Knut" skrev:
"Torja" skrev:
PS:hvorfor bruker produsentene så mye tall og bokstav koder på alle modellene sine, går helt i surr og de sier meg ingen ting. Er de bare fantasi løse :?: :!:


Sjekk denne artikkelen:

http://forbruker.no/pengenedine/article1025333.ece


:lol: Ja jeg kan vel tenke meg at det er en eller annen grunn til dette...
:evil:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar