Logo

Hjelp: PlasmaTV til 10-25k

Skriv et svar
17.04.2005 15.19.57 #1 av 2
Postet av: janse
Heisann,

Jeg vurderer å kjøpe meg en PlasmaTV til et sted mellom 10 og 25.000 kroner, og håper på å få litt hjelp fra dere.

Plasmatver er jo ikke billige greier, og jeg lurer på hvor mye forskjell det egentlig er på f.eks. QPV'en til 9900 på deal, og på en eller annen til 25000? Jeg vil heller bruke 25k på noe som er bra og som jeg kan ha glede av, enn å bruke 10k på noe som småergrer meg hver gang jeg skal se en film på den. Det trenger ikke være høytalere inkludert i prisen.

Lurer også litt på hvor viktig det er med oppløsningen? Alle billige-plasmaer har jo lavere oppløsning enn de som koster oppimot 30.000, men jeg leste her på hjemmekino.no en plass at det ikke nødvendigvis hadde så mye å si... (?)

Kommer hovedsakelig til å bruke tv'en til film fra data og DVD, samt fotballkamper fra C+ dekoderen.

Håper dere kan komme med noen seriøse anbefalinger til meg, jeg vet det er endel liknende tråder som dette, men jeg har særdeles lite peiling på området og trenger all hjelp jeg kan få :)


mvh
J. Jansen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 18.14.06 #2 av 2
Postet av: ter_kris
Du bør nok legge noen kroner ekstra på bordet dersom du vil ha glede av skjermen i mange år. Selv har jeg utsatt kjøpet inntil videre og heller kjøpt en meget god 32" TV. Skjermene er tross alt fortsatt dyre selv om prisene har falt mye.
Les artikkelen under. Der finner du i tillegg kjøpetips og test av flere skjermer som er verd å få med seg.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=117212
-tk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar