Logo

Hjelp til en grønnskolling.

Skriv et svar
24.02.2009 01.53.31 #1 av 3
Postet av: KGB
Ja da er det bare å krype i støvet å innrømme sin egen innkompetanse. :wink:
Dette med hjemmekino har jeg ikke greie på, så nå tyr jeg til dere eksperter for råd og vink.
Saken skrider frem så her:
Jeg vurderer å gå til innkjøp av ett såkalt hjemme kinoanlegg.
Jeg har funnet ut at jeg trenger et kombi opplegg som både kan spille musikk og vise film.
Skjønner også at noe som heter blå stråle (Blue Ray) er kommet for å bli, så jeg må vel spøtte i lommeboka for å få dette med også.
Jeg har ett fjernsyn på 42 tommer, Panasonic px 70 tror jeg den heter. Den er jeg godt fornøyd med.
Jeg har ca 5-8000 lapper og bruke på stasen, så hva anbefaler dere? Er dette nok eller kan jeg bare gå og grave meg ned å håpe total krakk i brunevare bransjen? :D
Skal jeg gå for ett pakke tilbud på nett/butikk eller skal jeg sette sammen noen deler fra her og der.
Ja da er ballen kastet over til dere og jeg venter i spenning på hva dere mener/anbefaler.

Mvh

KGB
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2009 05.34.30 #2 av 3
Postet av: Jerome
Ta en titt på surround.no. For 5-8k er det vel der hvor du kan finne noe som passer for deg.

Pakketilbud pleier å være billigere enn å kjøpe separate komponenter. Ikke alltid men det pleier å være det.

Se litt på Hjemmekino.no og avforum.no sine bruktbørser. Det er veldig mye til salgs der. Finn.no kan også være et sted for deg. Det er også mye penger å spare på bruktbørsen ift å kjøpe nytt.
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2009 08.09.41 #3 av 3
Ulempen med slike ferdig-anlegg er at de har svært begrensede tilkoblingsmuligheter, noe som er en ulempe hvis du har annet utstyr som skal kobles til. Oppgradering senere er også noe værre uten å måtte bytte ut det meste.

Du har noen valg.

- Hvis du ikke skal gjøre annet enn å se på film og kanskje tilkoble en PS3 etc kan du gå for ett ferdiganlegg.

- Begynn med en god reciver, og ett par stereohøytalere for deretter å oppgradere senere. Da har du ett godt grunnlag og komponenter av litt kvalitet.

- Øke prisklassen for å få ett skikkelig anlegg

- Du kan sikkert gjøre noen bra bruktkjøp, men du må vite hva du skal se etter.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar