Logo

Hjelp til kobling og kjøp

Skriv et svar
18.07.2010 10.53.31 #1 av 3
Postet av: bro94
Hei.
Har nå kjøpt meg cls-215, så kjøpte jeg meg en sånn: http://www.thomann.de/se/t-amp_ta2400.htm til å spille basserne.
men må ha en forforsterker! går det ann å koble forsterker til pa effektforsterker( altså den jeg har )
Har da tenkt på denne til da å dra diskantene: http://www.hifiklubben.no/produkter/ste ... rafitt.htm
ble anbefalt av hifiklubben til å dra diskantene med denne, men veit ikke om den går ann å koble denne til effektforsterkeren. Trenger hjelp med hele oppsettet! er ny på dette!

Drar nå clsene med: Pioner sterio amplifier A-757 MARK II 50/60Hz 820Watts. Har bare halv guffe på forsterkern og da klarer høytallerne ikke mere.
klarer virkelig denne forsterkeren å dra dem fult ut :? ???



Takker så mye for gode svar!! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2010 21.04.04 #2 av 3
Postet av: dape6
Har en kompis som faktisk har akkurat samme opplegget (bare han hadde to T-amp-er) .. Det rister temmelig godt :P
Er ikke hundre % sikker på om det var samme NAD forsterker han hadde, men er ganske så sikker på at denne skal kunne kobles rett på effektforsterkeren/ene, (bare hør med HiFiKlubben hvis du er i tvil)
Blir også mye greiere å vri volumet med NAD-en som forforsterker, så minsker du støyen som evt skulle være der..

Tips: Bruk skikkelige høyttalerkabler til 4-500,- og ikke kabler fra biltema/Europris, og spill musikk fra en ren kilde, eks spotify/cd (ikke youtube!)
Og en god lydkilde (PC med godt lydkort/cd spiller av kvalitet) , ikke en mp3 spiller til 149,- på Jula ;)
Får du til det, skal jeg love deg du vil merke forskjell når du vrir opp anlegget :D

Og det siste.. Du greier nok ikke spille det cls-ene har med pioneer forsterkeren din, forsterkeren greier ikke mer, så den forvrenger lydsignalet når du gir maks, og du ødelegger høyttalerene, ikke bra!
Husk forresten å spille inn høyttalerene hvis de er nye (spill ganske rolig i noen dager/uker før du slipper løs udyret), jo lengre du spiller dem inn, jo lengre holder dem :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2010 18.43.57 #3 av 3
Postet av: bro94
hehe ja har fått koblet det opp nå;) låner nad 372 av brodern, som en forforsterker og det spiller kanske bra nå;)
Veit dette med youtube greiene :D

Nei var ikke nye :) men blir den 2 gangen jeg skifter delefiltre på den nå -.-'


Takk for svar ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar