Logo

Hjelp til valg av høytaler kabler

Skriv et svar
30.01.2006 20.11.08 #1 av 5
Postet av: Morgan
Hei
Skal kjøpe høytalerkabler til mine Dali Icon 2 bakhøytalere,det er 7,5 meter fra høytaler til forsterker på hver side.
Har sett på Nordost 2flat til 75,- meteren og Dali redwav kabel til 50,- meteren og Dali Silverwave til 120,- meteren. Noen som har noen forslag til hvem av dem jeg skulle velge?
Mvh.
morgan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2006 14.47.52 #2 av 5
Postet av: Cocytus
Alle er mer enn gode nok. Velg den billigste. Hell, Clas Ohlson kabler holder lenge. Det _er ikke hørbare forskjeller_ (ei heller relevante målbare) gitt at tverrsnittet er stort nok.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2006 19.16.41 #3 av 5
Postet av: pnerbye
Kjøp 2,5kvmm eller 4kvmm på Biltema og bruk pengene du får til overs på et par CD'er! :D
:-) Petter

Focal.JMLab Cobalt 816 S / CC800 S / 2 par Cobalt SR800 / 2 x SVS PB10-ISD
Yamaha RX-V2600 / Samsung DVD-HD935 / Hitachi PJ-TX200
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.02.2006 23.44.22 #4 av 5
Postet av: Morgan
Hei
Takk for svar
Kjøpte meg 15meter med Nordost 2flat på fredag,prøvde de og hørte faktisk forskjell fra mine gamle 2,5" høytaler monsterkabler.
Lyden ble lettere og klarere i diskant område,ble ikke så farget lyd.
Så nå blir det vel kanskje Nordost til senter og fronthøytalere også,men da blir det noen annen av Nordost kablene som f.eks Super Flatline eller Flatline Gold. Er ikke sikker på om det har noe for seg å bi-wire.

Mvh.
Morgan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2006 13.30.31 #5 av 5
Postet av: nutts
Sikker på att det var kablene som gjorde att du hørte forskjell ?

Jeg var hos doktoren å skyllte ørene mine i forrige uke, når jeg kom hjem så måtte jeg nesten ringe til Politiet. JEg trodde noen hadde vært hjemme i kjellern å bytta ut anlegget. Beste hundringsen jeg noen gang har brukt. Var ikke noe vits i å kjøpe nye kabler hos meg iværtfall, he he.
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar