Logo

hjelp til valg av projektor og reciver

Skriv et svar
24.07.2013 20.21.02 #1 av 2
Postet av: kenkval
Hei!
Har akkuarat blitt ferdig med kino rommet og trenger litt hjelp med valg av projektor , lerret og reciver. Rommet er 5,5m x 3,8m. Mørkt beiset tak, malte veggplater (caffe latte) og lyst teppe på gulv.
Sitteavstand til lerret er 4m. Rommet er lystett.
Har lagt opp til 7.1 eller 7.2 system
Projektoren blir brukt mest til film og spilling, og kanskje en fotballkamp i ny og ne.
Når det gjelder reciver trenger jeg en som kan gi litt trøkk. Har et par proson 2x10” som jeg kommer til å bruke i første omgang.
Budsjett: 40-50 000, da trenger jeg projektor,reciver,lerret, subwoofer, bak høyttalere,side høyttalere, og front.
bilde 1.JPG bilde 1.JPG ( 574,951171875 KB) Vist 0 ganger bilde 2.JPG bilde 2.JPG ( 571,1201171875 KB) Vist 0 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.07.2013 08.03.56 #2 av 2
Postet av: Rune
Hei og velkommen til forumet.

Jeg syns projektoren er den letteste å komme med forslag på.

Her vil jeg sett på Sony VPL-VW30. Dette er en relativ lyskraftig projektor og den er veldig god til prisen på 2D. (den er ikke så god på 3D, men jeg vet ikke hvor viktig det er for deg, men den e god nok til at du kan prøve det litt)

Når det gjelder lerret ville jeg valgt et grått rammelerret. Rommet ditt er for lys til å satse på et hvitt lerret og det gir deg også mulighet til å ha litt lys på i rommet uten at bildet blir helt utvasket. Litt usikker hvor bredet det er mellom dine høyttaler, men jeg antar du har tilgjengelig minst 220-240cm til lerret.

Når det gjelder receiver er f.eks Yamaha RX-A3020 et mulighet. Den blir erstattet nå i løpet av et par mnd med RX-A3030. Dette har fra tidligere år betyd at i august/september har utgående modell falt til rundt 8-9000,- i pris

Produktinfo:
Sony VPL-HW30

Yamaha RX-A3020
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar