Logo

Hjelp til å kjøpe nytt utstyr etter lynnedslag.

Skriv et svar
22.08.2005 18.28.35 #1 av 7
Postet av: DjDead
Hei

Sliter nå med at utstyret mitt tok kvelden i et tordenvær for et par uker siden.

Skal nå erstatte en Philips PW8505 og samtidig oppgradere fra stereo til Surround forsterker. Skal også ha en viasat tuner men denne har jeg bestemt meg for. 1995kr koster den.

Jeg har ca 15000kr til rådighet, men er nå så forvirret og i tvil om alt mulig at jeg må be om litt hjelp :P

Krav og info:

TV: Minst 32" 100Hz og andre godiser, da min 8505 var et fantastisk bra TV så må dette nye tilsvare det. Teknologi: Helst CRT men er åpen for LCD også.

Forsterker: Må kunne drive mine 2 Patos B500 så det holder i stereo og samtidig klare og dra resten av patos surround systemet godt nok. Merker jeg er interesert i, brukt: Arcam AVR200, Harman Kardon 7500/7300?, Pioneer, Denon 3801?. Nytt: SKal jeg kjøpte nytt så må nok prisen ligge rundt 4-5000 kr sliter med å finne noe som jeg er kan stole på at vil dra systemet mitt godt nok. Tips?

Brukt eller nytt er ikke så nøye, heller en brukt AVR200 enn en ny Yamaha til samme prisen (altså bruktprisen til AVR200).

Noen som kan hjelpe med litt tips og anbefalinger? Eller enda bedre noen som har en brukt forsterker av over nevnte merker som de vil selge?

Enda bedre noen som kan anbefale en plass jeg kan få kjøpt alt jeg trenger nytt til den prisen? Da med en anbefaling på forsterker i tillegg ;)

(dette innlegget ble tungvint skrevet jeg vet det :/)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 05.04.10 #2 av 7
Postet av: Snickers-is
Bare en liten rettelse:

En endring fra stereo til surround er ikke en oppgradering men derimot en degradering ;)
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 06.30.38 #3 av 7
Postet av: arntos
"Snickers-is" skrev:Bare en liten rettelse:

En endring fra stereo til surround er ikke en oppgradering men derimot en degradering ;)


Kommer vel ann på om man skal se film eller høre på musikk det vel
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 08.32.09 #4 av 7
Postet av: Torja
Vet ikke helt hva du kan gå for, men en slik en er kansje å anbefale etter det du har vært gjennom (lyn og torden): :lol:
http://www.stereofil.no/produkter/netts ... s1000.html

Ellers er Pioneer sin nye receiver 1015 å anbefale siden har fått årets EISA pris.

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 13.29.26 #5 av 7
Postet av: DjDead
"arntos" skrev:
"Snickers-is" skrev:Bare en liten rettelse:

En endring fra stereo til surround er ikke en oppgradering men derimot en degradering ;)


Kommer vel ann på om man skal se film eller høre på musikk det vel


Blir nok litt mer musikk en film men nok film til at jeg velger surround. Er klar over at stereo er foreløbig best på musikk hvertfall i den prisklassen på recievere som jeg ligger i.

Men noen kompromiss må man ta :P

Så nå har valget kokt ned til en kamp mellom Yamaha RX-V650 og Pioneer ???? (trenger å vite tilsvarende Pioneer modell) Har sett på 1015 som nevnt over men tror den kan bli litt i dyreste laget for den pakke prisen jeg er ute etter.. Men skal prøve.

Skal handle alt på en plass, har satt 2 forskjellige butikker opp mot hverandre, der den ene er ny i byen og veldig sugne på å konkurere. Mens den andre garanterer meg tilsvarende billigere eller bedre til samme pris :P

Butikk 1: TV, Philips 32PW9520
Reciever: Yamaha RX-V650
Pace tuner
Doro Tlf

Butikk 2: TV, Panasonic, TX36PL35F
Reciever: Den tilsvarende modell mot RX-V650 (eller hakket bedre)
Pace tuner
Siemens/Doro Tlf

Butikk 1 har slengt på et bord i prisen på 14.000kr
Butikk 2 har også slengt på bord og har foreløbig en pris i overkant av 13.000 kr men da med Pioneer VSX515 som forsterker.

Da jeg tror denne forsterkeren blir litt "pinglete" så vet jeg ikke helt men trenger som sagt å vite hvilken pioneer reciever som motsvarer RX-V650

Edit: sånn som jeg ser det nå er det tilsvarende Pioneer har en VSX915 eller en VSX1015 (faktisk noe imellom dette :P) Så mitt spørsmål er burde jeg da gått for 36" og VSX915 eller 32" og RX-V650?

Spør om 915 rett og slett fordi jeg tror 1015 blir for mye for butikken :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 14.24.25 #6 av 7
Postet av: DjDead
Ok det er nå i boks

15.000kr

Butikk 2: TV, Panasonic, TX36PL35F
Reciever: Pioneer VSX-1015s
Pace tuner
Siemens/Doro Tlf

Syns dette er en bra deal, håper jeg ikke har blitt rundlurt :P

Jeg er klar over at du får ting billigere på nettet men da må man legge til frakt pr ting man bestiller også og det blir fort endel kroner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 14.30.43 #7 av 7
Postet av: Knut
"DjDead" skrev:Hei

Sliter nå med at utstyret mitt tok kvelden i et tordenvær for et par uker siden.

Skal nå erstatte en Philips PW8505 og samtidig oppgradere fra stereo til Surround forsterker. Skal også ha en viasat tuner men denne har jeg bestemt meg for. 1995kr koster den.

Jeg har ca 15000kr til rådighet, men er nå så forvirret og i tvil om alt mulig at jeg må be om litt hjelp :P

Krav og info:

TV: Minst 32" 100Hz og andre godiser, da min 8505 var et fantastisk bra TV så må dette nye tilsvare det. Teknologi: Helst CRT men er åpen for LCD også.

Forsterker: Må kunne drive mine 2 Patos B500 så det holder i stereo og samtidig klare og dra resten av patos surround systemet godt nok. Merker jeg er interesert i, brukt: Arcam AVR200, Harman Kardon 7500/7300?, Pioneer, Denon 3801?. Nytt: SKal jeg kjøpte nytt så må nok prisen ligge rundt 4-5000 kr sliter med å finne noe som jeg er kan stole på at vil dra systemet mitt godt nok. Tips?

Brukt eller nytt er ikke så nøye, heller en brukt AVR200 enn en ny Yamaha til samme prisen (altså bruktprisen til AVR200).

Noen som kan hjelpe med litt tips og anbefalinger? Eller enda bedre noen som har en brukt forsterker av over nevnte merker som de vil selge?

Enda bedre noen som kan anbefale en plass jeg kan få kjøpt alt jeg trenger nytt til den prisen? Da med en anbefaling på forsterker i tillegg ;)

(dette innlegget ble tungvint skrevet jeg vet det :/)


Ble dette en forsikringssak, eller er det "act of God" ?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar