Logo

Hjelp Trådløst fra parabol -> Proj.

Skriv et svar
05.03.2006 15.49.52 #1 av 3
Postet av: Trubadur
Har en Force 8700 dekoder som står i stua og prøvde å kjøre signalet tråløst ned til 1 egt der prosjektoren står (Benq 7800)
Bildet var der men ble plaget med striper på bildet.
Noen gode råd for å få godt bilde ned ?

PÅ forhånd takk !! :wink:

Remi
Trubaduren
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.03.2006 08.22.10 #2 av 3
Postet av: Puckern
Jeg gjør nesten det samme! Prøv å bytte kanal på sender. Det kan hjelpe. Ellers har jeg også merka at min trådløse ADSL router påvirker signalene til tider (disablet den trådløse delen!) For øyeblikket gjør jeg følgende: Kjører parabol signal til Sony DVD opptaker. Fra den til TV og i tillegg til trådløs sender, som igjen sender til PC m/WMCE. Da kan jeg ta opp der også. I tillegg kjører jeg nettverkskabel til loftet, der jeg har min Benq 7800 og Xbox 360. Ergo streamer jeg filmer og TV opp dit og det fungerer bra. Kan ta med at jeg i tillegg kjører en løsning til, nettverk via 220V tilbake til stua igjen, der jeg streamer musikk og videor til Kiss-DP1500. På et eller annet vis fungerer alt sammen, men alt hadde vært lettere om både 360 og Kiss'n taklet alt som var av video filer. Havna visst litt på viddene nå...og litt rotete skrevet, men det er jo mandag.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2006 23.27.07 #3 av 3
Postet av: Trubadur
"Puckern" skrev:Jeg gjør nesten det samme! Prøv å bytte kanal på sender. Det kan hjelpe. Ellers har jeg også merka at min trådløse ADSL router påvirker signalene til tider (disablet den trådløse delen!) For øyeblikket gjør jeg følgende: Kjører parabol signal til Sony DVD opptaker. Fra den til TV og i tillegg til trådløs sender, som igjen sender til PC m/WMCE. Da kan jeg ta opp der også. I tillegg kjører jeg nettverkskabel til loftet, der jeg har min Benq 7800 og Xbox 360. Ergo streamer jeg filmer og TV opp dit og det fungerer bra. Kan ta med at jeg i tillegg kjører en løsning til, nettverk via 220V tilbake til stua igjen, der jeg streamer musikk og videor til Kiss-DP1500. På et eller annet vis fungerer alt sammen, men alt hadde vært lettere om både 360 og Kiss'n taklet alt som var av video filer. Havna visst litt på viddene nå...og litt rotete skrevet, men det er jo mandag.....




Tusen takk !!
Trubaduren
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar