Logo

Hjelp! Trenger å fremprovosere klikkelyder på PX700 50"

Skriv et svar
20.11.2008 14.38.44 #1 av 15
Postet av: enur
Hei folkens!

Nå er jeg jaggu meg frustrert og desperat!

Jeg har en Panasonic PX700 50" som ble kjøpt for litt over ett år siden hos Rolfs Elektro i Kristiansand.
Etter noen måneder hjemme hørte jeg ved enkelte overganger fra veldig mørkt til veldig lyse scener i filmer at det kom høye klikkelyder fra TV-en, egentlig som å høre noen stå å knipse relativt høyt i rommet eller som å lage klikkelyder med tunga.

Etter å ha irritert meg en stund kontaktet jeg Rolfs Elektro som sendte en service mann fra et eksternt verskted hjem til meg og jeg klarte selvsagt ikke fremprovosere lyden da. Service mannen skulle forfølge saken.
Når jeg ikke hadde hørt noe på nærmere 5-6 måneder kontaktet jeg igjen Rolfs Elektro og fortalte sakens gang. De kom å hentet TV-en for omtrent 2 uker siden og sendte den på verksted.
For ett par dager siden kom meldingen om at verkstedet ikke har funnet noe galt og at jeg skal få regningen for "servicen".

Dette er fortvilende for jeg VET feilen er der men dukker opp litt nå og da. Jeg var derfor ute på butikken i går med noen DVD-er jeg trodde den kunne reagere på men klarte bare få frem noen ørsmå lyder i forhold til hva jeg er vandt med.

I min nå store frustrasjon og på bakgrunn at butikken ikke ønsker å følge opp saken trenger jeg råd og hjelp!

Har noen erfaringer med samme modell? Tips? Erfaringer?

Kanskje noen kjenner problemer fra andre modeller med samme greiene og kan anbefale meg test DVD-er som har stor sjans for å fremprovosere lydene?

Jeg VET dette er et mekanisk problem på TV-en da lydene helt klart kommer fra øvre venstre side på TV-en når man står forann den.


HELP someone!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 15.00.01 #2 av 15
Postet av: roffe
Jeg har ikke opplevd å måtte betale for service, men har en Blu-ray spiller som hadde en tendens til å skru seg av. Dette har vist seg å være et varmeproblem, men dette klarte ikke verkstedet å provosere fram (de hadde vel ikke tilgang til like heftig og varmeproduserende surroundreceiver som meg...)

Det er en kinkig situasjon, for det kan være miljøfaktorer som f.eks. varme i rommet som gir slike effekter, og da er det ikke så enkelt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 15.05.21 #3 av 15
Postet av: enur
Takker for svar!

De hadde i dag latt den stå på hele dagen på butikken uten å kunne høre noe i følge dem selv. Kinkig situasjon er det definitivt.

For det første ønsker jeg jo ikke betale for noe som er det er en feil med som ikke er blitt fikset.

For det andre ønsker jeg ikke ha TV-en inn og ut av stua hver gang jeg mener feilen er der. Synes butikken bør ordne opp. Problemet er at jeg må overbevise dem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 15.26.31 #4 av 15
Postet av: orso
Dette minner meg litt om en panel ovn av Beha jeg kjøpte. Når den hang på veggen kom det regel rett smell lyder ifra den. Leverte den på verksted og de merket ingen ting. Årsaken var at der sto den på gulvet og da kom det ingen lyder. Så snart den ble hengt opp på braketten kom smellene.
Vel, dette kan nok ikke overføres til skjermen din. Får bare håpe dette ordner seg for deg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.11.2008 15.35.53 #5 av 15
Postet av: enur
Takker for innspillet! TV-en min står på fot bare til opplysning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2008 11.40.12 #6 av 15
Postet av: enur
INGEN som har denne type TV som har opplevd maken?

Da tyder jo hvert fall dette på at min ikke er som den skal!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2009 14.40.45 #7 av 15
Postet av: enur
Tenkte bare jeg ville fullføre historien her ettersom om jeg ba om hjelp.

Jeg klarte til slutt å lage ett eller annet i Windows Moviemaker som jeg tok med ut på butikken. Den klarte så knapt å lage noen lyder som visstnok var nok til å sende TV-en på verksted enda en gang.

TV-en kom tilbake etter noen uker med byttet strømforsyning og jeg slapp heldigvis ut med noen penger til verkstedsutgifter som først krevd.

Dette var da bra tenkte jeg at de fant ut av tingene etter at jeg følte selger i butikk begynte bli litt lei av både meg og saken.

Det dumme er jo nå at TV-en fortsatt har feilene beskrevet i første post til tross for bytte av strømforsyning. I TILLEGG er det blitt høyere elektrisk støy summing.

Ståa er hvert fall slik at jeg ikke vet hva jeg nå skal gjøre... Jeg har ingen flere ess i ermet og butikken tror jeg er som sagt lei denne saken og virker ikke akkurat motivert for å finne ut av problemene lengre.

Hva hadde DU gjort om du var meg?!?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2009 15.16.22 #8 av 15
Postet av: Skyler
Eg hadde stått på mitt!!

Ikkje gje deg pga butikken er lei. Eg har levert inn min 2 år gamle laptop fire ganger hos expert, de er møkka lei meg og, men når de selger meg ett produkt som hele tiden svikter og som ikkje virker som det skal så kommer eg til å komme tilbake til garantien min går ut!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2009 08.30.31 #9 av 15
Postet av: enur
Takker for svar Skyler!

Problemet er jo at forrige gang TV-en ble sendt inn fant ikke TV verkstedet noe feil og fakturerte meg dermed for jobben til tross for at TV bare er 18 måneder gammel. Butikken på sin side ville bare levere den tilbake om jeg ikke kunne bevise at det var noe feil.

Jeg vet ikke lengre hva jeg kan gjøre eller argumentere med for å overbevise dem om at her er det noe galt.
Forbaska irriterende da jeg jo kjøpte TV-en på en lokal butikk kontra internett nettopp pga service i slike tilfeller... Noen som sa katta i sekken?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2009 08.46.15 #10 av 15
Postet av: orso
Dersom ikke dette skyldes det elektriske opplegget hos deg men TVen, så har du rett på å få dette fikset. Da burde man også kunne kreve igjen pengen fra første reparasjon. Du burde kanksje få undersøkt om det kan være en feil hos deg. Har du f.eks prøvd TVen i et annet hjem? Ikke gi opp!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2009 14.25.26 #11 av 15
Postet av: Skyler
"enur" skrev:Takker for svar Skyler!


Forbaska irriterende da jeg jo kjøpte TV-en på en lokal butikk kontra internett nettopp pga service i slike tilfeller... Noen som sa katta i sekken?


Er utrolig kjipt dette. Dessverre er det slik at noen får ikkje oppleve god kundebehandling mens andre kan få så det holder for både meg og deg +++
Har selv opplevd at hjelp hos en lokal forhandler har vært vanskelig og vurderer no selv å kjøpe tv på nettet selv om eg er skepisk. Grunnen til at eg vurderer det er selvsagt pga prisen og at eg vet rett og slett ikkje om den mulige kundebehandlingen hos en elektro kjede er verdt de ekstra pengene. Sånn i bunn og grunn så har du ganske god garanti ved hjelp av loven.
Kunnskapen om lover og regler er ikkje min sterke side men er nok flere her inne osm kan utdype dette.

No er jo situasjonen din noe spesiell i og med at denne feilen ikkje er der konstant, men som eg sa tidlegere så hadde eg ikkje gitt meg hvis eg hadde ment at denne feilen var så irriterenes at det ødela gleden av tv`et.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2009 18.09.22 #12 av 15
Postet av: Kim René
Det beste du kan gjøre er å ta opp lyden når det forekommer. Dersom det kun oppstår av og til er jo sjansen for at butikken ikke hører det ganske liten når TVen bare går i et par dager. Jobber selv hos en elektroforhandler og vi prøver best mulig å hjelpe kundene våre, men i veldig mange saker fungerer alt perfekt hos oss og vi ser ingen grunn til å sende den på service. Mange kunder vil allikevel sende det på service (fordi det er en feil som dukker opp av og til), men da må de forvente å betale dersom det ikke blir funnet noen feil.

RiksTV er et veldig godt eksempel. Har fått inn veldig mange sure kunder som sier at mottakeren ikke virker, men vi får alt inn når vi selv prøver. Hva skal vi gjøre? Blir et dilemma når kunden vil bytte, men alt funer helt fint. Vi kan ikke kaste en boks fordi en kunde gjør feil. Dersom det er feil på produktet blir selvfølgelig feilen fikset.

Situasjonen din er jo veldig vanskelig både for en butikk og for deg selv. Men prøv å få til et opptak dersom lyden forekommer igjen, da har du veldig gode beviser iallefall. Dersom du klarer å finne ut hvorfor lyden kommer i tillegg er du i havn. Du får uansett ha lykke til :)
42PV70, QLN 604mkII, 602mkII, 601mkII. Velodyne CHT-10. Pioneer LX-51.
Infocus SP4800 =/
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.01.2009 21.16.32 #13 av 15
Postet av: orso
"Kim René" skrev:
RiksTV er et veldig godt eksempel. Har fått inn veldig mange sure kunder som sier at mottakeren ikke virker, men vi får alt inn når vi selv prøver. Hva skal vi gjøre? Blir et dilemma når kunden vil bytte, men alt funer helt fint. Vi kan ikke kaste en boks fordi en kunde gjør feil. Dersom det er feil på produktet blir selvfølgelig feilen fikset.

Bare en liten kommentar til det som en digresjon. Grunnen til det er jo at tuneren i boksen ikke nødvendigvis er av så god kvalitet. Bor man da i et område med noe dårligere mottaker forhold, så får man ikke inn alle kanalene. Løsningen for dere som jobber i butikk er da å selge dekoder bokser med bedre tunere. Det er forskjell på dekoder boksene på dette område og en butikk burde ha flere produkter som dekker ulike behov.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2009 10.31.31 #14 av 15
Postet av: stefhan
Hei.

Jeg har en Sony W4500 46" LCD TV og sliter med AKKURAT samme problem. TV'n lager svært merkbare klikkelyder, derimot når bildet skifter fra lyst til mørkt. Samtidig hvis f.eks. bildet skifter til noe med mørk bakgrunn og lys skrift oppå, blir den lyse skriften grå, så hvit, så grå, så hvit.

Dette oppstår uansett om TV'n er tilkoblet PC, XBOX eller Kabel-TV. I tillegg når jeg skulle løfte opp TV'n for å pakke den ned, fant jeg ut at hele chassiset lagde klikke- / knirkelyder bare man var borti TV'n. Den var i tillegg veldig varm, noe som kanskje er normalt.

Jeg har vært i kontakt med Sony som sier at dette ikke er riktig. Nå har TV'n vært til reparasjon på serviceverksted i 1 mnd. De sier dessverre også at de ikke finner noe feil.

Jeg er ennå ikke ferdig med å diskutere saken med serviceverkstedet....Ønsker ikke at TV'n skal komme tilbake i samme tilstand. Det er jo mye styr med å drive og pakke ned TV og få sendt den fram og tilbake.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.10.2010 20.49.52 #15 av 15
Postet av: Kjetil31
Hei,

Satt akkurat og irriterte med over klikkelydene på min egen tv, søkte det opp på internett og fant dette forumet.
Har selv en panasonic 50".
Klikkelydene i min tv oppstår oftest ved bruk av blits i tv progtrammet.
I musikkvideoen til Karpe Dien "Buduer i Dur" finner du noen fine blits effekter.
Litt uti musikk videoen er det en buss i et steinbrudd, det er da jeg hører klikkingen fra min tv.
Ser det er ett gamelt inlegg men håper det kan være til hjelp.
Lurte på å klage på dette, men har ikke vært veldig mye plaget med lydene, men kunne vært interessant å finne ut hva som lager de.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar