Logo

Hjelp verså snill!!!!

Skriv et svar
20.11.2004 21.22.29 #1 av 5
Postet av: Vector
Hei

Nå har jeg et par psb image 6t høyttalere også får jeg et tilbud på Proson Reality 69 SA Burde jeg beholde psb høyttalerene eller burde jeg kjøpe proson høyttalerene??? Det er bedre å si hvem av disse er best? Spiller de like bra? Burde jeg bytte? Jeg har bare 23 timer på meg til og få svar så her må jeg ha hjelp fort
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2004 11.48.41 #2 av 5
Postet av: Typhoon7
Har du mulighet til å høre på de Proson høytalerne før du kjøper de?

Det er vanskelig si hvem som er best, det er tross alt du som skal høre på de.

Jeg ville hørt på dem først og sammenlignet med de du har i dag, og deretter gått for de DU liker best. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2004 12.12.07 #3 av 5
Postet av: Vector
ok men jeg har ikke murlighet til og høre på dem men siden de er såpas like i pris så beholder jeg psb høyttalerene :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2004 13.47.37 #4 av 5
Postet av: Labbetuss
Heisann!

Det kommer litt an på hva du er ute etter. Proson høyttalerne du har fått tilbud om er ganske så store, og de gir mye lyd fra seg..........vesentlig mer en dine PSB høyttalere er i stand til iallfall.

Hvis du er ute etter mye dynamikk og "heftig" lyd så burde du gå for Proson høyttalerne. De er utrolig engasjerende å høre på . Har selv hørt de på Hi-Fi Centeret i Bergen. og de flytter mye luft.

Jeg har også hørt PSB Image 6T, og vil tro dette er mer en allround høyttaler og vil nok være litt bedre på musikk, iallfall etter min smak. Det vil være en mer nøytral gjengivelse av musikken i motsetning til Prosons litt fete lyd.

Som sagt kommer det an på hva du liker og hva du er ute etter. PSB Image 6T er en mer allroundhøyttalere som gjør jevn score på de fleste områder. Er gjerne nødvendig med en subwoofer nå du skal se på film.

Proson høyttalerne derimot er meget engasjerende og dynamisk, men kan kanskje bli litt fet i bassen ,og de krever mye strøm. Så hvis du går for Proson sine er det å anbefale å ha en ganske strømsterk forsterker. Til musikk vil de ikke være lite "nøytral" som PSB'ene dine, det vil nok bli mer "fet"lyd. De vil derimot egne seg bedre til film grunnet sine egenskaper. Det vil da heller ikke være noe sterkt behov for subwoofer i ditt hjemmekinosystem da heller, men det kommer jo også an på hvilken forsterker du bruker på dem og hvor mye bass du er ute etter.

Uansett så er den beste løsningen å høre på dem og velge den høyttaleren du er ute etter. Det er umulig å si hvilken høyttaler som er best, det kommer an på hver og en sin smak.

Du må iallfall ha lykke til med valg av høyttalere!! ;)

Mvh

Kai
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2004 14.38.55 #5 av 5
Postet av: Vector
Okei men nå har jeg akurat kjøpt meg den største yamaha subwooferen og da tror jeg at jeg vil få litt fart i psb hjemmekinoen også :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar