znabel
Aktiv
E-post
Vi har fått tilbud om å kjøpe RZ-42PY10 gjennom hjemme-pc ordningen på jobben. Har lest litt om denne skjermen, og ser at den får en del skryt. Litt pepper også. Uansett er dette ofte litt eldre poster, og jeg er usikker på hvordan denne står til eventuelt nye modeller som har kommet.
I tillegg til dette har jeg hatt en våt drøm om å kjøpe meg min egen plasma ganske lenge nå. 30 000 er på plass, og satt av til kjøp.
Hva bør jeg gjøre?
Benytte meg av HPC ordningen eller kjøpe en annen skjerm med sparepengene?
Jeg regner med at skjermkjøp gjennom HPC ordning vil bli billigere enn å kjøpe direkte, men kvalitet spiller også litt rolle.
Hva er nypris på LG skjermen?
Ser at bruk av skjerm ofte er ønskelig som tilleggsopplysninger. I mitt tilfelle er dette:
- TV (gjennom parabol) (HD så snart det finnes gode tunere)
- X-Box (den nye vil bli kjøpt så snart den kommer)
- DVD
- PC tilknytning
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Mitt forslag er å kjøpe Panasonic TH-42PV500.
PY10 er en noe eldre modell som er på vei ut.
PV500 er den beste plasmaen på markedet for øyeblikket og til 29.995 som Elkjøp /Lefdal har den for nå er den et suverent godt kjøp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
tores
Aktiv
E-post
Hei
PY 10 kom i nov/des i fjor og fikk mye bra omtale. Modeller byttes omtrent en gang i året og det er håpløst å bytte for å få det siste på
markedet - med mindre du har overflod av kroner.
PY 10 tror jeg har flere tilkoblingsmuligheter enn PV 500. Det bør du sjekke.
Jeg betalte 25000 norske for min i Strømstad for et par måneder siden. Mulig den går under det i disse dager da det sies at den er på vei ut.
Sammenlignet PV 500 og PY 10, men min smak falt på PY 10 bl. a på grunn av Farajuda Bildeforbedringskrets, to tunere mm.
NB! Har digital Force parabolmottager og bildene er utmerket. Og videre meget bra via DVD.
Uansett begge er blandt de beste i markedet.
Leste forøvrig at LG har tatt markedsandeler av alle andre og hadde ca. 25% markedsandel, hvilket var mye over hva Panasonic hadde.
I Norge kostet den kr 35 000 - men det var veiledende utsalgspris.
Man fikke den i Norge for 30000. Jeg fikk den for 29000.- svenske hvilket er ca . 25000 norske.
tore
RonnyB
Aktiv
E-post
Nå skal ikke jeg påberope meg STORE kunnskaper, MEN jeg har selv en PY10 stående i stua hjemme, og er strålende fornøyd med den.
Både på vanlig TV via parabol, DVD via komponent, og PS2.
Nå er det riktig at den er på vei ut, og blir erstattet av 42PX5R som (i følge LG) er "En klass bättre än den bästa ! Nu är den här, efterträdaren till "Världens Bästa Plasma" nya 42PX5R"
Denne har bl.a. kortleser og HDMI. (PY10 har DVI)
znabel
Aktiv
E-post
Fikk akkurat ordrebekrefelsen på bestillingen min i posten:
"RZ-42PX5R erstatter RZ-42PY10"
Da har jeg vel egentlig ikke så mye å klage på