Logo

Hjemmekino - Bose?

Skriv et svar
30.11.2008 15.18.22 #1 av 5
Postet av: Hovden91
Hei!

Jeg har tengt å kjøpe en surround pakke (5.1) å lurer på noen ambefalinger??

Om de er store gulvstående eller små sattelitthøytalere er samme for meg egentlig, jeg vil ha høy lyd og god trøkk, men ikke noe alvorlig i å med at jeg bor i leilighet.

Skal brukes mest til spill og film, men også musikk.

Jeg har mulighet til å kjøpe bose V20 til 16000 så det er jo en god pris. Lurer på om det er noen erfaring med dette systemet?

Det er jo litt dumt at det ikke er HD lyd fra dette systemet, i å med at jeg har kuro 50" full hd og skal spille en del bluray..

Noen forslag til alternative system?

Takk på forhånd!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2008 16.48.00 #2 av 5
Hei og velkommen til forumet!

Av det jeg har hørt av Bose så har de imponert mtp hvor god og fyldig lyd som kommer ut av de små høytalerne, men må det og si at prisen er for høy og manglende støtte for de nye høyoppløste lydformatene trekker ned.

Hvilken prisklasse er det du vil forholde deg til? Hvor stort er rommet ditt og hva slags kilder har du?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2008 19.27.37 #3 av 5
Postet av: Hovden91
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Hei og velkommen til forumet!

Av det jeg har hørt av Bose så har de imponert mtp hvor god og fyldig lyd som kommer ut av de små høytalerne, men må det og si at prisen er for høy og manglende støtte for de nye høyoppløste lydformatene trekker ned.

Hvilken prisklasse er det du vil forholde deg til? Hvor stort er rommet ditt og hva slags kilder har du?



Jeg vil vel si under 20000 kroner =)

Rommet er veldig sløkket, for det er en veldig åpen leilighet, bak der sofaen står er det nemmelig et svært hull ned til første etasje og det er også skråtak, så derfor har bose blitt et alternativ fordi det har en så god rom korreksjon.
Rommet er vel en 35 kvadrat men så er det jo det hullet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2008 19.29.39 #4 av 5
Postet av: Hovden91
Glemte å nevne kilder ja... Jeg bruker ps3 til film og spill, og ipod til musikk.. Også skal jeg forløpig ha rikstv, men til sommeren kommer Fiber fra Altiboks =)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2008 18.18.10 #5 av 5
Ok

I disse dager kan du gjøre ett kupp på Yamaha RX-V1800, da oppfølgeren 1900 er akkuratt kommet på markedet. Yamaha RX-V1800 er sammen med mine B&W CM7 dynasmisk og engasjerende, lydbildet kan beskrives som nøytralt og noe "avrundet" i toppen. Den er også meget godt utstyrt tilkoblingsmessig med blant annet 4 HDMI-innganger og alt du trenger av analoge innganger. Den har også pre-out, altså du har muligheten til å koble til en forsterker dersom du skulle ønske mer effekt senere. Romkorreksjonen YPAO er enkelt å sette opp å optimaliserer til lytteposisjon. Jeg anbefaler ikke Yamaha RX-V1800 pga at jeg har den selv, hadde jeg ikke vært fornøyd hadde jeg nok solgt den. Dette er ikke tilfelle og kan derfor varmt anbefale denne og tror den vil passe godt i ditt oppsett.

Mer informasjon om Yamaha RX-V1800 finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=167

Angående høytalervalget så er det mange å velge mellom, i din prisklasse er det en forddel om du går for ett 2.0 oppsett først, for å deretter oppgradere senere til flere høytalere. Det er fullt mulig å få ett godt surround oppsett i din den lavere prisklasse, men dette er noe du selv må vurdere. Nå vet ikke jeg åssen din stue ser ut, men siden du har sagt at alle slags høytalere går anbefaler jeg deg å se nærmere på disse alternativene:

Klipsch RF-82 er noen morsomme høytalere å ha både i musikk og hemmekinosammenheng og spiller med trykk og dynamikk. De har desutten en ganske lav følsomhet og krever ikke allverdens forsterker for å kunne rocke løs. Var å hørte på de sammen med en Yamaha reciver (RX-V863) med en musikk DVD og det spilte overbevisende bra! Legg til etterhvert en god senter og du vil få en hårreisende god opplevelse! Les en brukertest av høytalerne her:
viewtopic.php?f=34&t=11545

Ellers er det andre gode alternativer som B&W CM7, Dali Ikon 6 etc du også bør høre på! Skal du ha en full-pakke vil jeg anbefale ett oppsett med Dynavoice og XTZ.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar