Logo

Hjemmekino - Facelift 2009 ?

Skriv et svar
07.01.2009 21.25.25 #1 av 11
Postet av: Tenor
Hei Kjære President, moderatorer, redaktører, skribenter og sjefer !

Som ny bruker av dette forumet så har jeg ikke fått med meg allt som har skjedd i det siste vedrørende det nye sammarbeidet mellom Hjemmekino magasinet og nettstedet Hjemmekino.no . Ett spennende prosjekt som kan bære mange frukter fremover.

Nye ekteskap som dette pleier gjerne å skape noen nye ideer og tanker rundt brukervennlighet og oppgraderinger på forumets layout eller utseende om du vil.

Har forumets brukere noe å se fremtil med tanke på overnevnte i 2009 ?


Vil for ordens skyld nevne att dette ikke er ment som noen kritikk, men jeg syntes kansje att sidene er litt gammledagse og siderompa :wink:
Skal vi ikke ha det gøy da ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 21.33.27 #2 av 11
Postet av: Rune
Hei

At utseendet på Hjemmekino.no ikke tilfredstiller selv de enkleste kravene på litt fresh look er jeg fullstendig klar over. Jeg tror omtrent det var det andre som dukket opp når Magasinet Hjemmekino tok kontakt.

Utseendet på Hjemmekino er desverre veldig 2002 og jeg har veldig lyst å få til å gjøre noe med det. Det gjelder bare å finne noen som har de minste kunsteriske anlagte gener :-)
Det er iallfall noe vi tenker på.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 22.01.44 #3 av 11
Postet av: kenti
Kan du ikke bare bruke LaFen til SB1 eller noe da? :)
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 22.07.57 #4 av 11
Postet av: Rune
"kenti" skrev:Kan du ikke bare bruke LaFen til SB1 eller noe da? :)

Nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet. Dette er .Net ikke Bea :-) Du vet C# kontra Java ...

Har lest meg opp på Themes i .Net i det siste. Det er det nermeste man kommer Bea sitt geniale LAF system.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 22.26.50 #5 av 11
Postet av: Tenor
"kenti" skrev:Kan du ikke bare bruke LaFen til SB1 eller noe da? :)


Dette minner meg om en scene i en av oceans filmene, hvor de sitter på en kafe og prater i koder/eller lignende ,og han ene ikke skjønner noen ting. Nå skjønner ikke jeg hva du prater om...:wink: Sikkert no datagreier
Skal vi ikke ha det gøy da ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 22.36.11 #6 av 11
Postet av: kenti
"Rune" skrev:
"kenti" skrev:Kan du ikke bare bruke LaFen til SB1 eller noe da? :)

Nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet. Dette er .Net ikke Bea :-) Du vet C# kontra Java ...

Har lest meg opp på Themes i .Net i det siste. Det er det nermeste man kommer Bea sitt geniale LAF system.


Jeg trodde man kunne gjøre alt i .NET jeg, BEA-plugin e.l.

Nei, fra spøk til alvor, en face-lift hadde vært på sin plass - Hjemmekino V2.0 kanskje? Finnes det ikke ferdige tema-pakker for disse forumene som kan modifiseres etter smak? Uansett, det blir vel bare for forumet, og det er vel hele siden det nå er snakk om.

Ellers får vi bare smøre oss med tålmodighet, og vente til du har fått lest deg opp på Themes.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 22.44.40 #7 av 11
Postet av: Rune
"Tenor" skrev:
"kenti" skrev:Kan du ikke bare bruke LaFen til SB1 eller noe da? :)


Dette minner meg om en scene i en av oceans filmene, hvor de sitter på en kafe og prater i koder/eller lignende ,og han ene ikke skjønner noen ting. Nå skjønner ikke jeg hva du prater om...:wink: Sikkert no datagreier


Jeg og Kent Erik er i den "sivile verden" begge datanerder og kollegaer. Derfor den noe interne tørre datahumoren ;-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 22.47.52 #8 av 11
Postet av: Rune
"kenti" skrev:
Jeg trodde man kunne gjøre alt i .NET jeg, BEA-plugin e.l.

Nei, fra spøk til alvor, en face-lift hadde vært på sin plass - Hjemmekino V2.0 kanskje? Finnes det ikke ferdige tema-pakker for disse forumene som kan modifiseres etter smak? Uansett, det blir vel bare for forumet, og det er vel hele siden det nå er snakk om.

Ellers får vi bare smøre oss med tålmodighet, og vente til du har fått lest deg opp på Themes.


Forumet er basert på PHP og har ferdigpakker som kan modifiseres.
Her er en oversikt over hva som finnes. Si ifra hvis noen ser noe som de liker:
http://www.phpbb.com/styles/demo/3.0/

I utgangspunktet håpte jeg på full makover i løpet av året. Holder på å gå over til Master Pages og Web User Controls på .Net delen slik at dette skal gå lettere.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 23.10.49 #9 av 11
Postet av: Tenor
Her var det mye å velge i mellom, noen faller jo ut men jeg syntes att "Darkfantasy" var finest, "Wowmoonclav" var også fin men passer vel egentlig ikke på ett forum som dette.

Er det sånn og forstå att du kjøper en ferdig pakke med farger og layout som ikke kan endres ? Er det kun innholdet man kan stokke om på.
Skal vi ikke ha det gøy da ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.01.2009 23.20.47 #10 av 11
Postet av: Rune
Kan i utgangspunktet endre så mye jeg vil på utseendet, men ofte er det lettest å ta utgangspunkt i eksisterende og gjør små tilpassninger. Eneste tilpassningene gjort på dagens forum er logoen og meny i topp.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.01.2009 13.20.10 #11 av 11
Postet av: Berit
Syns forumet er greit. Problemet er vel mer forsiden " og sånt"... :wink:
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar