Logo

Hjemmekino i kjeller

Skriv et svar
21.04.2010 20.47.39 #1 av 1
Postet av: VofiLoff
Hallo!

Jeg driver å bygger om kjellerrommet til hjemmekino. Rommet er ca 4x3m. Utstyret jeg har i dag er Dali blue 8008 med tilhørende center og bak høyttaler. Husker ikke helt hva disse heter men er i blue serien. Projektoren jeg har er Sanyo plv-z4. Planene er å kjøpe en ny reciver og Sub. Jeg har da sett meg ut Onkyo TX-SR607EB og XTZ 99 W10.16 sort Matt. Vil dette passe bra inn til det jeg har i dag? Er det bra nok reciver. Har ikke alt for mye penger da jeg har pusset opp hele huset :P Jeg tenker også å gå over til 7.1 og lurte da på å kjøpe Dali Lektor 1.

Når det gjelder innredningen av rommet så har jeg valgt å lage en (scene) på 45cm ut fra vegg både på gulv og tak som skal kles med svart scenemolton. I taket tenkte jeg da og å tre sorte downlights. Resten av rommet er malt grått. Alt av stereo utstyr. (blu-ray,reciver,x-box etc) Har jeg tenkt å ha til venstre og ikke foran. Tenker med dette at jeg skal ha det så rent som mulig og bare lerret og høyttalere med sort scenemolton rundt foran. Jeg har også i dag et lerret som er til å trekkes ned, tenker å gjøre om dette til et rammelerret da jeg irriterte meg grønn på at det ble bølgete når jeg hadde det oppe før.

Er det noen som har noen tanker etc om dette. Høres dette ut som noe som kan bli bra?

Håper på noen gode tips og råd på veien til å bygge min første hjemmekino.

Hilsen
Thor Kjetil
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar