Logo

Hjemmekino oppsett...trenger hjelp

Skriv et svar
30.05.2005 11.32.42 #1 av 7
Postet av: Findushaa
Jeg har planer om en liten hjemmekino. Jeg skal bruke vanlig tv, dvd og selvsagt høytalere..

Dette blir en økonomisk greie og jeg har funnet Eltax sine Hollywood høytalere til den gyldne pris av 1500 kr. det jeg lurer på om det går an å koble disse høytalerne til en DVD spiller med feks Dolby Digital decoder innebygd...eller er jeg nødt til å gå den tunge og dyre veien om en forsterker/receiver?

Håper dere med litt erfaring kan gi meg noen tips :!: :D

Hilsen Christian :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.05.2005 11.37.39 #2 av 7
Postet av: arntos
Du må nok ha en receiver ja. Ellers blir det nok lite lyd gitt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.05.2005 09.26.53 #3 av 7
Postet av: Findushaa
Funker det med en dvd spiller med innebygget a/v og dekoder?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.05.2005 09.30.13 #4 av 7
Postet av: arntos
Da må du ha aktive høytalere. Noe må forsterke signalet fra dvd spilleren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.05.2005 14.01.31 #5 av 7
Postet av: aLmAnZo
Jeg tror nok du er nødt til å kjøpe forsterker ja, bortsett fra det faktum at en god del "billig" anlegg har innebygget forsterker i selve subhøytaleren.

En forsterker/reciever trenger ikke koste mange kronene, å når du tar utgangspunkt i billige høytalere, trenger du ikke en av de største monsterene eller. Forhør deg på butikker rundt om kring.


PS:

Bare til neste gang du poster, dette burde vært postet en annen plass, dette er forumdelen for hjemmekino datamaskinere. (HTPC) Her poster du spørsmål og tips rundt HTPC. Men alle kan gjøre feil, skal høre med mod om flytting av tråd :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.05.2005 14.04.19 #6 av 7
Postet av: Typhoon7
"aLmAnZo" skrev:Men alle kan gjøre feil, skal høre med mod om flytting av tråd :)


Er ikke du moderator for denne delen og kan flytte den selv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.05.2005 14.07.50 #7 av 7
Postet av: aLmAnZo
"Typhoon7" skrev:
"aLmAnZo" skrev:Men alle kan gjøre feil, skal høre med mod om flytting av tråd :)


Er ikke du moderator for denne delen og kan flytte den selv?


Desverre, kan ikke flytte tråder, bare slette og forandre dem. Har sendt pm til rune.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar