Logo

HTPC

Skriv et svar
29.01.2004 14.11.39 #1 av 7
Postet av: cizz
Noen som vet om noe diverse informasjon om dette konseptet? Vet ikke så mye om det, men det høres ut som et spennendes "konsept".
Nobody's perfect, my name is nobody....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2004 14.13.03 #2 av 7
Postet av: dals
ke et svar, men heller en utfylling av spørsmålet. jeg skal kjøpe Plasma, ja faktisk hele anlegget skal kjøpes nytt fra bunnen av. Har bredband, og ønsker å ha en PC inkludert. Kunne ønske meg noen råd i forbindelse med dette.

Det er ikke noen som har hatt peiling på dette når jeg har vandret rundt i hi-fi foretningene, og det synes jeg i grunnen er merkelig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2004 14.15.10 #3 av 7
Postet av: Anders
"dals" skrev:ke et svar, men heller en utfylling av spørsmålet. jeg skal kjøpe Plasma, ja faktisk hele anlegget skal kjøpes nytt fra bunnen av. Har bredband, og ønsker å ha en PC inkludert. Kunne ønske meg noen råd i forbindelse med dette.

Det er ikke noen som har hatt peiling på dette når jeg har vandret rundt i hi-fi foretningene, og det synes jeg i grunnen er merkelig.


Det er ikke så rart! De er ansatt for og kunne tekniske sp om HIFI, IKKE data det har man komplett.no for!

Du trenger en spesialbygget pc ifra de, der du satser på et godt skjermkort og lydkort spessielt!
Husk dvi inngang på skjermkort, er vel det på alle kort n¨å skulle jeg tro!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.01.2004 14.18.32 #4 av 7
Postet av: crusade
"cizz" skrev:Noen som vet om noe diverse informasjon om dette konseptet? Vet ikke så mye om det, men det høres ut som et spennendes "konsept".


Ein god HTPC gir et bilde som slår ALT av dedikerte dvdspillere. :) Du får i tillegg ein multimediaboks på kjøpet, med mulighet for å spille mp3, divx, etc. Men sjølv om du bare er ute etter det beste bilde du kan få i hjemmekinoen er HTPC rette veien å gå.

Du kan kikke innom

http://www.vendur.com/download.html

Nederst på siden er det linker til viktig programmer du trenger til ein htpc.

mvh
.runar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2004 18.34.39 #5 av 7
Postet av: Atle Torp
Bare husk at hvis du ikke benytter plasma, lcd eller projektor, så får du ikke noe utbytte av det, lyd eller bildemessig. Det er fortsatt ikke samsvar mellom pris og lydkvalitet på htpc kontra en DVDspiller. Bilde derimot, så må du opp i en del kroner hvis du skal ha det like godt fra en DVDspiller som htpc... men hvis du ikke har plasma, lcd eller projektor, glem det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2004 11.52.23 #6 av 7
Postet av: turbo1979
[Hvilke "lydmessige" løft påstår du at man får ved bruk av plasma, lcd eller prosjektor?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2004 14.11.17 #7 av 7
Postet av: Atle Torp
[quote="turbo1979"][Hvilke "lydmessige" løft påstår du at man får ved bruk av plasma, lcd eller prosjektor?[/quote]

Ordla meg nok litt dårlig her ja. Det jeg mener er at det er ingen vits i å bygge seg en dedikert htpc hvis man ikke har lcd osv... Lyden fra en htpc blir ofte ikke bedre en en grei dvd spiller, og har man ikke lcd osv kan man heller kjøpe en dvd spiller. Jeg har selv et greit lydkort; M-Audio Rev. 7.1, men lyden fra dvd spilleren min i 7000,- klassen er hakket bedre en fra htpc`en. Men skal man ha f. eks projektor (har selv en themescene h56) så har man mye å hente bildemessig. Men altså ikke lydmessig. Det er derfor lurere å kjøpe seg en bildekilde i nevnte klasse før man bygger htpc.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar