Logo

Hva er den ultimate dvd

Skriv et svar
09.01.2004 21.14.52 #1 av 13
Postet av: puddel
Jeg sitter her å lurer på hva som er den ultimate referanse dvd film på markedet.
Min nåværende favoritt er Monster Bedriften
Det hadde vert fint om vi kunne få mangen erfaringer fra forumistene på den ultimate filmen.
Hilsen Puddel
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2004 21.38.40 #2 av 13
Postet av: Rune
"puddel" skrev:Jeg sitter her å lurer på hva som er den ultimate referanse dvd film på markedet.
Min nåværende favoritt er Monster Bedriften
Det hadde vert fint om vi kunne få mangen erfaringer fra forumistene på den ultimate filmen.


Er det lydkvalitet eller billedkvalitet du tenker på? Eller ekstrastoff. Mine favoritter for demo er de Episode I og II. De har bare rå ly og topp billedkvalitet.

Har ikke sett MonsterBedriften på DVD, men den står på ønskelisten.

Hvis vi får mange forslag så kan jeg ordne en avstemming på siden. Kan jo også oppdater anbefalte filmer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2004 22.02.08 #3 av 13
Postet av: kakehode
Den ultimate DVD inntil videre kan da umulig være noen annen "Lord of the Ring: Fellowship of the Ring- Special Extended DVD Edition" Først og fremst en aldeles strålende film, men den er også fordelt over to dvd-plater, og dermed er bitraten pumpet opp, så både lyd og bilde er også i absolutt referanseklasse. Legg til to disker med nesten 8timer(!) ekstramateriale og alt pakket inn i en lekker boks, og vips har du noe meget nært den perfekte DVD! Teknisk sett er kanskje "Star Wars, Episode III: Attack of the Clones" ørlite bedre, men ellers rekker den ikke LOTR til anklene engang! Så har du den store samleutgaven av Pearl Harbour, stor sjef på ekstramateriale og utmerket teknisk kvalitet, men så må man nesten se selve filmen også...Ellers finnes det for sone 1 noe som heter "Superbit Collection". Det er inntil videre en ganske liten samling store filmer som er utgitt i egne utgaver ribbet for ekstramateriale og denslags. Plata inneholder KUN filmen, og dermed er bitraten kjørt helt i taket. Og på http://www.dolby.com/www.dtstech.com kan du kjøpe dvd-er med alle de kjente demo/introklippene deres og diverse andre demolyder og denlags snacks. Så har vi alltids spesialutgavene av Shrek, Saving Private Ryan, The Mummy/The Mummy Returns, Black Hawk Down og "Toy Story- The Ultimate ToyBox"(særlig åpningsscenen til Toy Story2)! :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2004 22.04.39 #4 av 13
Postet av: Berit
Enig med kakehode: Lord of the Ring: Fellowship of the Ring- Special Extended DVD Edition må være en av de beste utgivelser innen DVD. Gleder meg stort til etterfølgeren "Two Towers" kommer i november!!! Sjekk ut "Band of Brothers" også!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2004 22.06.53 #5 av 13
Postet av: Jon-Atle
Må også si meg enig med kakehode og berit om LOTR! I tillegg til at lyden er god er jo filmen utrolig.. Selv om den ikke kan måle seg med boka.. Ellers gleder jeg meg til å se matrix reloaded :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2004 22.09.36 #6 av 13
Postet av: -kah-
Alle forslagene som er nevnt her er MEGET gode. Min egen favoritt er og blir The Matrix... Et kunstverk både når det gjelder bilde, lyd, story, effekter og "demo-effekt".

Filmmessig har jeg også "The Usual Suspects" MEGET høyt på listen!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2004 22.12.57 #7 av 13
Postet av: Nito
Ja mange bra filmer der. Men mener nå at lyden på Gladiator er den beste av alle filmer til nå.Kongebra!! Men lyden på Pearlharbour er også rå. :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2004 22.16.58 #8 av 13
Postet av: perzon57
Hei
Blade 2(Sone 1) har den råeste lyden jeg har hørt.Fullt trøkk i 7.1(DTS ES) hele veien.
Måtte faktisk dempe subben litt på denne! :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2004 22.19.59 #9 av 13
Postet av: Berit
Ja. Er fullstendig enig med perzon57
også når det gjelder Blade. Den er megarå!!!Kanskje på tide å se den på nytt?!? :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2004 22.22.56 #10 av 13
Postet av: kalle
Die a nother day er den filmen med best lyd og bilde kvalitet av alle mine filmer :)
-Kalle-
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2004 22.26.02 #11 av 13
Postet av: Maverick
LOTR er jo bare helt utrolig bra bilde og lyd kvalitet, men vi må jo ikke glemme Seven. Helt utrolig bra lyd i den også... :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.01.2004 22.28.18 #12 av 13
Postet av: Jon-Atle
Jeg ble litt skuffet over Matrix reloaded. Kanskje ikke med tanke på lyd, men historien var ikke i nærheten av den første. Det var etter min mening bare prioritert på slåsscener og effekter. Og når den sluttet med "to be concluded" ble jeg ganske grønn :(
Det finnes mange gode filmer, noen av mine favoritter, uten tanke på lyd og bildekvalitet, er Scarface, Boondock Saints, Blade, Sniper, Den grønne mil, Dead man walking. Det var de jeg kom på i farta, og så har vi jo de som alle liker, som LOTR, Matrix, Gladiatoren osv. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.07.2004 14.19.48 #13 av 13
Postet av: aLmAnZo
Jeg vet ikke helt med lyden og kvaliteten på bilde, noe som kommer av at jeg ikke har sett den på lenge, (før jeg ble hi fi interesert) men filmen er perfekt story messig, den er utrolig bra
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar