Logo

Hva er det beste lydformatet?

Skriv et svar
15.03.2009 21.37.19 #1 av 5
Postet av: Boogie
Jeg har satt opp min PS3 til å kunne sende både Dolby Digital 5.1 og PCM 5.1 og 7.1 til forsterkeren. Jeg ser at når jeg spiller en film som støtter alle disse formatene, så velges automatisk PCM (PCM Multichannel HDMI).

Er PCM et bedre lydformat enn Dolby Digital eller DTS? Alle disse formatene støttes av forsterkeren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2009 23.06.42 #2 av 5
Postet av: Jorn.Finnerud
PS3 kan ikke sende de nye lydformatene som Bitstream, men dekoder de internt først og sender de som PCM til receiveren din. PCM er dermed det du skal velge når du bruker PS3 som kilde.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2009 20.31.54 #3 av 5
Postet av: Boogie
Takk for svaret, da ser det ut som oppsettet er korrekt sånn som det er :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.03.2009 12.04.15 #4 av 5
Postet av: Torja
Har du lyst til å se vilket lydformat PS3 dekoder og sender som PCM, er det bare å trykke "select" knappen på PS3 håndkontrollen mens filmer spiller. Da vises en del informasjon som lydformat, Mbit/s på bilde lyd siden og gjenværende spilletid av film osv. :geek:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2009 09.59.43 #5 av 5
Postet av: SVS Inderoy
"Torja" skrev:Har du lyst til å se vilket lydformat PS3 dekoder og sender som PCM, er det bare å trykke "select" knappen på PS3 håndkontrollen mens filmer spiller. Da vises en del informasjon som lydformat, Mbit/s på bilde lyd siden og gjenværende spilletid av film osv. :geek:


Kan kort og godt si at om du setter den til og kjøre PCM over hdmi så støtter den alle lyd formatene.
I bitstream får du bare 2.0 Stereo , Dolby D og DTS 5.1. (usikker på om du får 6/7.1der uten at surr.back er kodet inn i surround)
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar