Arild23
Aktiv
E-post
Jeg blir mer og mer i tvil hva jeg skal kjøpe......
Panasonic 42 PV70/700
Pioneer 427
Pioneer 507
Trenger virkelig tips.
507 ser jo så RÅ ut, men er den verd de lappene mer?
Ser den selges for ca. 24000kr nå.
Men PV70 for 10-11tusen.....
Kan noen hjelpe meg?
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Når det gjelder Pioneer 427 opp imot Panasonic PV70/PV700 så tror jeg Panasonicen trekker det lengste strået. Den har vesentlig bedre kontrast og sortnivå. Fargegjengivelsen er litt bedre på Pioneeren. Bildebehandlingen er omtrent like god på begge. Panasonicen har skarpere bilde med mindre støy. Pioneer 427 sin store svakhet er først og fremst sortnivået.
Pioneer 507 har bedre kontrast og sortnivå en 427. Ellers blir det litt vanskelig å sammneligne med en 42", men jeg tror PV70/700 er omtrent jevngod med 507. Det samme gjelder her: Pioneeren har noe bedre farger, men Panasonicen er bedre på andre områder. Men det er ikke så stor forskjell på sortnivået her.
Er du klar over at Pioneer har kommet med nye modeller nå? Disse er klart bedre enn Panasonic. Mener valget ditt bør stå mellom Panasonic og de nye skjermene fra Pioneer hvis du kan ta deg råd. Om du synes Pioneer er verdt pris forskjellen, må nesten du bestemme. PV70/PV700 gir veldig mye for pengene, men de nye skjermene fra Pioneer er i referanse klasse og gir det beste bilde du kan få fra en flatskjem.
Arild23
Aktiv
E-post
"bomholt" skrev:Når det gjelder Pioneer 427 opp imot Panasonic PV70/PV700 så tror jeg Panasonicen trekker det lengste strået. Den har vesentlig bedre kontrast og sortnivå. Fargegjengivelsen er litt bedre på Pioneeren. Bildebehandlingen er omtrent like god på begge. Panasonicen har skarpere bilde med mindre støy. Pioneer 427 sin store svakhet er først og fremst sortnivået.
Pioneer 507 har bedre kontrast og sortnivå en 427. Ellers blir det litt vanskelig å sammneligne med en 42", men jeg tror PV70/700 er omtrent jevngod med 507. Det samme gjelder her: Pioneeren har noe bedre farger, men Panasonicen er bedre på andre områder. Men det er ikke så stor forskjell på sortnivået her.
Er du klar over at Pioneer har kommet med nye modeller nå? Disse er klart bedre enn Panasonic. Mener valget ditt bør stå mellom Panasonic og de nye skjermene fra Pioneer hvis du kan ta deg råd. Om du synes Pioneer er verdt pris forskjellen, må nesten du bestemme. PV70/PV700 gir veldig mye for pengene, men de nye skjermene fra Pioneer er i referanse klasse og gir det beste bilde du kan få fra en flatskjem.
For kanskje vente litt å se når de nye pioneerene kommer i butikkene.
Har ventet i 2 år nå på å kjøpe plasma, så kan vel da vente litt til
Takk for info'en
AndreWerdenskrieg
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
Hva er budsjettet ditt?
Akkurat nå er Pioneer PDP-508XD de
aller råeste som finnes på markedet, men den koster mellom 30.000 og 40.000.
Utenom den vil jeg anbefale Panasonic TH42PV70 til rundt 10.000. Kjempegod TV som utkonkurerer det meste på markedet utenom Pioneer.
Uansett pris.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Arild23
Aktiv
E-post
"AndreWerdenskrieg" skrev:Hva er budsjettet ditt?
Akkurat nå er Pioneer PDP-508XD de aller råeste som finnes på markedet, men den koster mellom 30.000 og 40.000.
Utenom den vil jeg anbefale Panasonic TH42PV70 til rundt 10.000. Kjempegod TV som utkonkurerer det meste på markedet utenom Pioneer.
Uansett pris.
Hadde håpet på å ligge på ca 20K, men kan strekke meg litt om det er noe som er et kjempe kjøp litt over 20K. abs. max. 25K
Men det er jo billig meg et 42PV70
Hvor mye bedre er 700?
AndreWerdenskrieg
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Nettside
"Arild23" skrev:"AndreWerdenskrieg" skrev:Hva er budsjettet ditt?
Akkurat nå er Pioneer PDP-508XD de aller råeste som finnes på markedet, men den koster mellom 30.000 og 40.000.
Uansett pris.
Hadde håpet på å ligge på ca 20K, men kan strekke meg litt om det er noe som er et kjempe kjøp litt over 20K. abs. max. 25K
Hvor mye bedre er 700?
Kan desverre ikke huske alt, men jeg mener å huske at bildekvaliteten er identisk. 700 har subwoofer og bedre lyd i høyttalerne, tror jeg.
Med ditt budjsett hadde jeg gått for PV70 og brukt resten på surround.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Arild23
Aktiv
E-post
"AndreWerdenskrieg" skrev:"Arild23" skrev:"AndreWerdenskrieg" skrev:Hva er budsjettet ditt?
Uansett pris.
Hvor mye bedre er 700?
Kan desverre ikke huske alt, men jeg mener å huske at bildekvaliteten er identisk. 700 har subwoofer og bedre lyd i høyttalerne, tror jeg.
Med ditt budjsett hadde jeg gått for PV70 og brukt resten på surround.
Surround og projektor har jeg
Men ellers takk for tipset
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
PV700 har samme bildekvalitet som PV70. Men den har bedre høyttalere, minnekortinngang, 3 HDMI innganger, S-video inngang i fronten, multiwindow, annet design og flere justerings muligheter.
Har du ventet så lenge, så er det kanskje like greit å vente litt lengre og kjøpe en Pioneer 42".
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=8357
I Sverige ligger 42" på 23000 kr. Kommer sikkert til å koste omtrent det samme i Norge.