Logo

hva er sone på en reciever?

Skriv et svar
04.01.2010 20.25.11 #1 av 1
Postet av: teebee
skal oppgradere min reciever for å få flere hdmi innganger og vil da gjerne oppgradere istedet for å kjøpe nyere versjon av min modell. med å kjøpe i et dyrere segment får man også med annen funksjonalitet enn det man hadde fra før.

det jeg lurer litt på nå er soner. er det noe utbredt bruk av dette idag? det jeg tror jeg vet er at man kan ha ulik lyd og eventuelt bilde i forskjellige rom. på bildet av baksiden på en onkyo reciever med 3 soner (sone 2= lyd\bilde og sone 3 = lyd) ser det ut som man må bruke koax kabel. men hva skal stå i andre enden, en ny reciever eller effektforsterker? er kilden en sone skal ha satt og må endres i innstillinger? kan man ha samme kilde i alle soner?

et drømmeoppsett jeg ser for meg er å ha sone2 med bildet på soverommet og sone3 med lyd på veranda (for den utrulig lange varme sommeren som er i nordnorge :D)

et annet spørmål jeg har er om 2 hdmi ut. sendes bildet ut på disse samtidig så man eventuelt kunne kjørt tv på stue\soverom med samme bildet?

håper noen kloke hoder har noe klokt å si om dette :D
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar