Logo

Hva kreves av TVen for å bruke "pause live TV"?

Skriv et svar
11.08.2006 12.58.25 #1 av 7
Postet av: bik
Har nettopp kjøpt Pioneer DVR-540H-S, som har "pause live-TV" funksjon.
Dette får jeg ikke til å fungere, og ser at TVen også må støtte dette, uten at det er spesifisert noe sted HVA TVen må kunne gjøre.

Forstår ikke hvorfor pause live-tv ikke fungerer når det å starte et opptak, for siden å begynne å se på opptaket mens man fortsatt tar opp fungerer fint. Det er vel i prinsippet samme sak?

Noen som kan forklare?

PS TVen min er en 1996-modell Sony KV29F1 (to scart-utganger, men har forsøkt begge). Hvis jeg skal kjøpe en ny (eller brukt) TV - hva må jeg da se etter?

Hilsen Bjørn Ivar
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.08.2006 13.01.14 #2 av 7
Postet av: erlendbj
Hei

Du kan se svaret i en annen tråd (nylig besvart), men kort sagt så må tven støtte kommunikasjon mellom opptaker og tv. Bruk av pause live tv krever at tv og opptaker kan kommunisere slik at opptakeren får beskjed om hvilken tvkanal tven er innstilt på, for så å begynne opptak på den KANALEN MAN FAKTISK SER PÅ.

Annet opptak fra tv medfører at man må stille inn korrekt videokanal på opptakeren...

Hvilke krav som stilles til tven står i bruksanvisningen på opptakeren din (jeg har maken). Der står det ihvertfall listet opp hva funksjonen kalles for en 4-5 forskjellige tv-merker. Jeg har en JVC tv, og der heter funksjonen som kreves for kommunikasjon mellom TV og opptaker TV-LINK
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.08.2006 21.12.26 #3 av 7
Postet av: sruben
"erlendbj" skrev:Hvilke krav som stilles til tven står i bruksanvisningen på opptakeren din (jeg har maken). Der står det ihvertfall listet opp hva funksjonen kalles for en 4-5 forskjellige tv-merker. Jeg har en JVC tv, og der heter funksjonen som kreves for kommunikasjon mellom TV og opptaker TV-LINK


Gidder du å sjekke hva denne funksjonen kalles på Philips tv'er? På forhånd takk.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2006 12.06.25 #4 av 7
Postet av: henrik_87
Hei!

jeg lurte på om det samme gjelder hvis man bruker projektor. DVD spilleren er en pioneer RCS404H.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.08.2006 18.28.04 #5 av 7
Postet av: erlendbj
For Philips tver heter funksjonen "Easy Link" tror jeg (fant det ut fra bruksanvisningen på min JVC tv...) :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2006 13.34.52 #6 av 7
Postet av: bik
"erlendbj" skrev:

Hvilke krav som stilles til tven står i bruksanvisningen på opptakeren din (jeg har maken). Der står det ihvertfall listet opp hva funksjonen kalles for en 4-5 forskjellige tv-merker. Jeg har en JVC tv, og der heter funksjonen som kreves for kommunikasjon mellom TV og opptaker TV-LINK


Jeg har sett gjennom bruksanvisningen for opptakeren, og finner ingen slik oversikt. Hvilken side står det på?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.08.2006 13.36.13 #7 av 7
Postet av: erlendbj
Beklager, min feil: Fant det i bruksanvisningen for min JVC tv. Se innlegget over når det gjelder Philips tver...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar