Logo

Hvilken tapet til hjemmekinorommet?

Skriv et svar
06.08.2008 17.52.28 #1 av 5
Postet av: Toolei
Skal til å legge gulv og tapetsere i kjellestuen som skal bli min nye hjemmekino :) På samtlige vegger er det sponplater, gulvet er støpt... Er også isolert i alle vegger(nytt hus). Rommet er ca 32 m2.
Hvilken type tapet har folket i sine hjemmekinoer? Er det kun svart, matt tapet som gjelder eller fins det noen bra alternativer som ikke virker så "triste"? Skal vel bruke kjellerstuen til litt andre ting en kun film også, selv om det er det som blir hovedprioritert nå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 06.39.17 #2 av 5
Postet av: petre2006
Ja, jeg brukte kinofilt på vegger, gulv og tak, men det er nå min måte å få det så lik som en kino skal være på da.. Ikke sikkert det er like sosialt akseptert over det ganske land enda.. ;-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 11.04.05 #3 av 5
Postet av: boly
Hvor mørkt du vill ha det i rommet er opp til deg selv. Har du 100% lyskontroll har du kommet langt. Hva med å legge miljøstrie (glassfiberstrie) denne kan du male så mye du vil etter på.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.08.2008 11.22.56 #4 av 5
Postet av: Toolei
Er kun 1 vindu i rommet. Lerrete vil komme foran vinduet. Vurderer også å lage til en avtagbar plate som dekker hele vinduet.
Har vært inne på tanken med miljøstrie og male den me Lady sort matt.
Legger ved en enkel skisse over rommet :lol:
Som dere ser, så er det jo i utgangspunktet kun ca. halve rommet som går til hjemmekinoen.. Har trekkerør i vegg og tak til signalkabler og høytalerkabler for 7.1 oppsett. HDMI kabel ble lagt opp før vi platet taket. Stikkkontakt til PJ er montert i taket(ca rett over sofaen). Bakveggen i rommet kunne jeg kanskje tapetsert med en mørkt tapet med mønster, fonde vegg(?), for å få litt avbrekk fra det helsorte??
Hvilken gulv bør jeg evt. gå for? Er det fordeler med f.eks parkett i stedet for laminat? hjemmekino.JPG hjemmekino.JPG ( 12,3076171875 KB) Vist 772 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.08.2008 22.16.02 #5 av 5
Postet av: boly
Du trenger ikke male alt sort i hula di. Du har jo full lyskontroll så du kan godt velge litt lysere farger. Dette gjør jo og at du får et rom som er litt trivelig og kan brukes til andre ting. Det finnes utalliger nyanser av brun/ grå/ beige farger som er ganske så mørke, men samtidig går de ikke helt i sort.

Jeg hadde også gått for teppegulv, tror neppe det er noe forskjell mellom parkett og laminat når man tenker på lyd.
Sjekk http://www.teppeabo.no

Laminat oppleves kaldere enn parkett.
Laminat har mye større slitestyrke enn parkett.
Laminat får du i mange fler nyanser og farger.
Laminat er som oftest mye billigere.
Skal du kjøpe parkett bør du kjøpe 14mm, så du kan slipe det en gang....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar