Logo

Hvor får man kjøpt japanske dvder?

Skriv et svar
10.06.2005 16.30.12 #1 av 7
Postet av: orso
Noen som vet hvor man kan bestille japanske dvder. Disse har ofte DTS og høyere bitrate.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2005 16.55.07 #2 av 7
Postet av: Njål
Litt avhengig av hva du skal ha (utvalget og priser kan variere litt, og noe er litt vanskelig å søke fram på noen av sitene):
CD Japan Engelskspråklig side (men nede akkurat når jeg skriver dette).
YesAsia Multi-asiatisk site, stort sett ikke særlig billig, men fri frakt over (tror det er) USD39.
HMV Japan Engelskspråklig (kommer den opp som japansk er det valgmulighet nede til venstre). DYR frakt (kun kurér).
Amazon Japan Stort sett billigst (i den grad et er riktig uttrykk om japanske utgivelser), og relativt rimelig frakt. Siten er primært på japansk, men kan velge å få deler av shoppingprosessen på engelsk. Pga annet skriftsystem deler den ikke kundedatabase med de andre Amazon'ene, så man må lage egen pålogging (ellers er konto-oppsett og cart-system tilnærmet likt).
Har ikke brukt HMV Japan, men har kun gode erfaringer med de andre.
Bruker selv stort sett Amazon (trengs det hjelp med opsett av konto kan jeg gi en enkel gjennomgang).

Edit: Og før noen spør om det; Ingen av dem er hva jeg vil kalle utpreget toll/mva-vennlige, så husk mva-grensa på NOK200 (dvs bestill titler som ligger under 200 før frakt separat/hvis over 200 per tittel ta med mest mulig på en gang for å fordele fortollingsgebyr på flest mulig titler).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2005 19.03.56 #3 av 7
Postet av: FallenA
Jeg mener å ha sett at http://www1.cd-wow.fm/index_2.php har mye Japanske filmer !
Den som venter .........................osv !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2005 19.15.23 #4 av 7
Postet av: Njål
CD Wow har tatt inn noen japanske utgivelser, men ikke mange. Den første var så vidt jeg husker Kill Bill 1, der de hadde solgt andre asiatiske utgaver som om de skulle være samme versjon som den japanske (litt lenger, farger i det som ellers er sort/hvitt). For å blidgjøre alle de som forståelig nok ble skuffet tok de seg bryet med å skaffe et parti av den japanske utgivelsen, som de solgte relativt rimelig.
Ellers spør om japanske utgivelser, ikke filmer. De japanske filmene de har er stort sett Hong Kong-utgivelser.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2005 07.38.13 #5 av 7
Postet av: orso
Takk for svar. Relativt stive priser her ja. Ville b.l.a. kjøpe en film som heter Heat (DTS på japanske utg.), men finner den ikke til under 200 kr på de sidene. Tror jeg kjøper sone 1 versjonen. Har hørt at japanske dvder ofte har høyere bitrate. Finnes det noen nettsteder som har oversikt over det?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2005 07.52.34 #6 av 7
Postet av: Njål
Sammenligning av tekniske data: DVD Compare
Database for anmeldelser: Dvd-basen
Anmeldelse av den japanske utgivelsen @ DVD Therapy
R2UK vs R2J @ DVD Debate
Generell sammenlingings/anmeldelses-site: DVD Beaver
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.06.2005 13.32.13 #7 av 7
Postet av: sax
I Japan? :lol: :lol: :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar