Logo

Hvor kan man kjøpe HD DVD og Blu Ray

Skriv et svar
08.03.2008 19.17.58 #46 av 80
Postet av: Paul
Jeg hadde glemt å ta med toll avgiftene ja, men pytt pytt. Fine filmer for mindre penger da kan jeg vel få si?

Kommentar på dette med utgivelse av flere HD DVD filmer leste jeg på High Def Digest at Atonoment ville bli SISTE HD DVD fra Universal så jeg tror nok at alle som har støttet HD DVD vil kutte ut produksjonen innen få måneder. Alle nettsteder og butikker vil jo nå kvitte seg med eksisterende lager av filmer derfor alt fra 30-80% avslag i priser. Har man HD DVD spiller er tiden inne for å hamstre hvis man kan for jeg er rimelig sikker på at de ikke kommer til å ta inn flere filmer.
XBOX Live: Bajas
PS 3: Bajas75
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2008 02.57.18 #47 av 80
Postet av: Torja
Har fått vite at man får Blu-Ray filmer på Obs for 169,- per film nå.
http://www.coop.no/ncms.aspx?id=B6DD635 ... &tmid=1341
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.03.2008 09.16.22 #48 av 80
Endelig! Står også "ta 5 for 700", håper denne utviklingen fortsetter og at de store kjedene som elkjøp følger etter for å presse prisene ned.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2008 09.02.02 #49 av 80
Postet av: Rune
Det var et kjempetilbud, og hvis det fortsetter slik ser jeg ingen grunn til å kjøpe DVD. Men jeg er redd dette bare var et stunt.
Var å kjøpte 5 filmer i dag på tilbudet. Utvalget var ikke så stort ca 10 filmer. (alle kun warner)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2008 17.02.13 #50 av 80
Postet av: Torja
Ikke rart da det er en kampanje i samarbeid med Warner. Ser mange nett butikker har senket prisene på utvalgte Warner BD filmer. tillegg går ryktene om at prisene vil falle mer ettervært som man får samme mulighet som med dvd å sende tilbake de filmene man ikke får solgt i butikken. Nå må butikken selge alle de BD filmene de tar inn og dermed blir prisen høyre pga sikre avanse. Dette skal vistnok være i ferd med å endre seg. Dette sakser jeg fra et innlegg svar fra IT-avisen:
Sitat;
"BR filmer har kostet mye frem til nå da butikkene har måtte kjøpe inn filmene. Dvd får man på lån, selger det man selger, betaler faktura og sender det man ikke selger tilbake.
Innkjøps sjefen i en av de store norske butikk kjedene som selger filmer sa følgende til meg:
Vi har nesten (se at jeg skrev nesten) lik pris på BR og DVD, men da vi ikke kan returnere BR filmer vi ikke selger må vi sette opp prisen for å holde marginene våre oppe. Vi skal jo tjene penger og leker ikke butikk. Dettte forsvinner nå straks da vi NÅ I DISSE DAGER får retur avtaler på BR filmer. Da øker utvalget til det samme som DVD og prisene vil synke til ca DVD nivå
."
Sitat slutt!
:lol:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2008 17.57.39 #51 av 80
Postet av: MindWaste
"BR filmer har kostet mye frem til nå da butikkene har måtte kjøpe inn filmene. Dvd får man på lån, selger det man selger, betaler faktura og sender det man ikke selger tilbake.
Innkjøps sjefen i en av de store norske butikk kjedene som selger filmer sa følgende til meg:
Vi har nesten (se at jeg skrev nesten) lik pris på BR og DVD, men da vi ikke kan returnere BR filmer vi ikke selger må vi sette opp prisen for å holde marginene våre oppe. Vi skal jo tjene penger og leker ikke butikk. Dettte forsvinner nå straks da vi NÅ I DISSE DAGER får retur avtaler på BR filmer. Da øker utvalget til det samme som DVD og prisene vil synke til ca DVD nivå."
Sitat slutt!


En skikkelig glad nyhet dette da 250-300 kr/film har virket urimelig høyt

Har forøvrig handlet litt Blu Ray idag til 159 kr/stk noe som er en myyye triveligere pris :wink:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2008 18.47.55 #52 av 80
Postet av: Amadesus
Bra at jeg har HD DVD spiller akkurat nå. På Playx.no har de massevis av filmer i HD kvalitet til 89,- Det samme har Free record shop hatt, begynner å bli dårlig utvalg der nå (i Trondheim). Men såklart må man skaffe en Blu-ray senere hvis man vil ha nyere filmer... Men ser jo også at stadig flere hevder at blu-ray vil dø ut kanskje i løpet av et par år eller tidligere også. Når folk blir vant til å laste ned HD filmer istedenfor den fysiske plata vi nå vil ha... Hvem vet....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2008 11.02.05 #53 av 80
Postet av: Torja
En del "billige" blu-ray og Hd-dvd her:
http://www.discshop.no/shop/prod_catego ... vies&&ref=
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2008 14.52.14 #54 av 80
Fikk en gledelig overaskelse når jeg var på Statoil her om dagen, de hadde fått inn Blu-Ray filmer. Det var riktignok ikke mange, men en bra begynnelse.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.05.2008 21.09.54 #55 av 80
Postet av: Paul
Var en liten tur på Elkjøp på Sandvika storsenter og fikk sikret meg The Bourne Supremacy, The Bourne Ultimatum, Smokin Aces, King Kong og The Fugitive for bare kr. 79,- pr. stykk (HD DVD). Det var flere der som jeg må gå til anskaffelse av. På Lefdal i Sandvika fikk jeg The Golden Compass (BluRay) 2 disk til 149,- og Predator (BluRay) til 169,-. Føler dette går riktige veien.....
XBOX Live: Bajas
PS 3: Bajas75
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.05.2008 07.49.16 #56 av 80
Postet av: petre2006
Ikke mange titler igjen lenger, men her finner man HD DVD fra 49,- til maks 69,-

mens Blu Ray filmene er noe stivere på pris, fra 159,-

Se her : http://www.zailor.no/?m=700&SCREEN=hd_dvd&department=44

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2008 05.48.26 #57 av 80
Postet av: Asbjornp
"roarbakken" skrev:Det stemer at frakt er inkludert i prisen. HAr bestilt en film til £15.99 og i NOK på kjøptidspunkt var dette 170,-

De regionsfire filmene finner man altså her: http://www.movietyme.com/catalog/defaul ... e3ecbeef81

- har ikke mottatt filmen enda, men forventer at den er sonefri siden dette er veldig tydelig oppgitt på nettsidene deres.


Fine saker, ser de er nede i 8£ på de billigste filmene derfra.

.. og filmen var sonefri ja? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.06.2008 20.17.34 #58 av 80
Elkjøp har nå en rekke filmer til 149 kr, godt å se at prisene synker.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.06.2008 16.36.17 #59 av 80
Postet av: SuperB
Alle HD-DVD selges for 39kr på Playx.no. Luksus for de som har HD-DVD-spiller
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.08.2008 08.32.59 #60 av 80
Postet av: Blueflame
Anbefaler http://www.dvdstrax.com/no/

jeg kjøper alle mine filmer derfra, hurtig, trygt og billig. Svært godt utvalg av Bluray filmer både Norske, Engelske, Amerikanske og Zonefri Bluray.
Pioneer VSX-LX60, Pioneer PDP-427XA, Dali Ikon 6, Dali Ikon Vokal 2, Pioneer DV-696AV, Pioneer DVR-530H, Project Debut III, Jamo E400, Pioneer S-W150S, PS3 og Gamecube
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar