Logo

Hvor sjekker man ut høyttalere i Oslo

Skriv et svar
03.12.2004 13.27.23 #1 av 4
Postet av: tha_lode
Hei alle.

Jeg er ny her på forumet, og ble positivt overrasket over å finne såpass mye god info på ett sted. Bra.

Jeg er på jakt etter et surroundanlegg i julegave til meg selv. Har sett litt på forsterkere og tror Yamaha RXV-650RDS kunne funke for meg. Dermed trenger jeg høyttalere.
Høyttalere må man jo som kjent høre på for å finne ut hvilke som "gjør det" for en, så da lurte jeg på hvor i Osloområdet dere foreslår at jeg burde sjekke ut anlegg. Pris er litt viktig, men viktigere er selgere som har saklig peil og ikke vil slenge med oldemorra si på kjøpet om de tror de får solgt lettere.

Hvis noen har forslag til høyttalersett som matcher bra så tar jeg gjerne imot råd også på dette. Det viktigste for meg er detaljklarhet og relativt flat respons. Jeg vil ha fem like satelitter og en sub som er godt balansert. I tillegg er det viktig at høytalerene kan henge på veggen. (Mao de må være balansert for dette i bassen). Har ikke behov for å spille grisehøyt.

jah. Det var det. Og hvis jeg kan få det innpakket er det flott. ':wink:'

Frode
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2004 14.33.27 #2 av 4
Postet av: Alas
Hvor mye er budsjettet på da? Finnes jo mye i Oslo.

NAT, Stereofil, Hifi-Centeret, Hifi Klubben, Oslo Hifi Center, Lyric, Eltek, og sikkert en del til som jeg har glemt, eller ikke vet om.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2004 15.15.13 #3 av 4
Postet av: tha_lode
Pris mellom 5 og 10 k.

Jeg vet jo at det finnes i bøtter og spann med utsalg. Det var derfor jeg spurte om anbefalinger.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2004 17.27.28 #4 av 4
Postet av: Alas
Mellom 5 og 10. Da ville jeg gått innom Stereofil, den rimeligste serien til Tannoy tror jeg ville vært bra. Jeg innbiller meg ihvertfall det. Hyggelige er de og. Hos NAT er de veldig hyggelige og, Dynaudio har jo og noen høyttalere, men er litt usikker på pris. Jeg har desverre ikke hørt forsterkeren så hvorvidt det passer er jeg litt usikker på. Men som sagt, på de to stedene har jeg fått god service de gangene jeg har vært der.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar